×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Skifte av drivledd

Mer
15 år 2 måneder dager siden #2606 av pedtom
Skifte av drivledd opprettet av pedtom
Hei jeg har noen spørsmål i forbindelse med ulyd fra motor/girkasse. Bilen er en Peugeot 307 2002 modell gått 65000. og jeg har ingen kunnskap om biler.

Jeg har i det siste fått en merkelig lyd som jeg trodde kom fra motoren, og som forsvinner når jeg holder inn klutsjen. Har også en dunkelyd når jeg svinger til høyre noe jeg har lest her er vanlig symptom på at drivledd er utlsitt.

Hadde bilen på service på SnapDrive og de mente at girkassen også var gåen (konklusjonen deres er basert på det jeg har skrevet over). kan virkelig girkassen ryke på en såpass ny bil som har gått så lite? og kan det tenkes at motorulyden, fosvinner når jeg får skiftet drivledd?

kan det medføre andre problemer å kjøre videre med dette en stund til?
Til sist er det noen som har noen ide om hvor mye det koster å skifte et drivledd? jeg har fått tilbud om å få jobben gjort for 3500,- høres det ut som en riktig pris?
Er det noen som kjenner til et annet billig verksted som du kan anbefalle? (i Oslo).

Mange spørsmål, takker på forhånd dersom noen har noen svar.

Tommy
Mer
15 år 2 måneder dager siden #2607 av nissan
Besvart av nissan i emne Sv:Skifte av drivledd
Girkasse?det høres ut som du har ett dårlig clutslager ikke uvanlig,
Drivknute er heller ikke uvanlig at det ryker,lav km er ingen garanti på att ting er i orden.fettet i knuten blir stivere og smører ikke knuten like gått ,knuten slites fortere,lyden kommer først når man svinger,3500 er ok pris hvis delene er med,ca 2 timer i arbeid.
Att girkasse ryker på så lav km er uvanlig hvis det er sjekket at kassen har olje,
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.108 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.