×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

varm dynamo

Mer
15 år 3 måneder dager siden #2472 av elilla
varm dynamo opprettet av elilla
Hei! Skiftet dynamo rett før jul, fungerte som normalt, trodde jeg, nå er ladelampa begynt å lyse, noen ganger gløder det bare i ladelampa, noen ganger lyser den helt opp mens enkelte ganger er den slukket. dette skifter ofte fra minutt til minutt, time til time, dag til dag (bruker bilen til endel småkjøring) skifter fra gang til gang jeg starter bilen. har lagt merke til at Dynamoen blir veldig varm, det gjør også ledningen som går via startmotoren(B+). og mener skikkelig varm! ledningen lukter nermest svidd.. i det siste har også allt av interiørlys, alt fra klokke/viftebrytere til speedometerbelysning, allt annvendig lys slukket, kommer tilbake når jeg gir en solid donk i siden av midtkonsollen.. cd/radioen har også fusket i det siste.. men aner ikke om dette har sammenheng Har selv lite og ingen peiling på strøm/ladenettet, så merket ledningene fra den gamle dynamoen og satt de på samme merkene på den nye da jeg skiftet. batteri lader på rundt 13 når ladelampe ikke lyser, og tappes gradvis når den gløder/lyser. reima hyler noe vanvittig til tider når jeg gir gass. spesiellt når jeg kaldstarter bilen men også når bilen er varm. dynamoen er av type med multi-reim. snurring om hva some er galt?
bilen er en Opel kadett E 1,6i -89mod
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.088 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.