×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Lekk vannslange

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1741 av Linn McQueen
Vi har en Daewo Nubira 2001 (el. 2002)
I går hoppet en slange som går fra \"vanntanken\" til motoren av. Det er en svart myk-tykk-seig-gummislange som var tredd på en tapp som stakk ut fra motoren. Denne tappen er hardplast og ser ut til å være brukket i to!!!

Min kjære forsøkte i går å gjøre følgende:

Saget av et lite jernrør med noen mm mindre radius enn tappen. Surret svart (EL) tape rundt for å gjøre den større...
Dyttet denne nye dingsen inni den brekkte tappen for å \"Stive den av\" som han sa.
Tredde på gummislangen og festet med en slangeklemme...

Den holdt vannet over natta men i dag har jeg kjørt 5 km til jobb og da var tanken så si tom. Drypperm som bare rakker'n


Hva kan vi gjøre?

Mitt forslag var å lime tappen sammen og tre på slangen igjen slik det opprinnelig var. Evt lime fast den også...

Kan det gjøres?
Trenger da et lim som kan lime hard plast og som tåler høye temperaturer og fuktighet.

Og på toppen av det hele så skal jeg og mine 2 små håpefulle kjøre 35 mil i morgen til et feriehus i sør-sverige....
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1771 av kjetilh
Besvart av kjetilh i emne Sv:Lekk vannslange
det er skjelden lurt å prøve å lime slike ting, da du har temp.svingninger fra 20 minus, til 90pluss.... få sorter lim som har de kombinasjonen der.. beste er nok å bytte \"tappen\" din;)
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.339 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.