×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Bremseproblemer!!!!

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1729 av monami
Hjelp!
Har hatt bilen inne på ettegodkjenning 5 ganger nå men vi finner ikke feilen!
Det er 50% forskjell i bremsekraft bak, venstre siden er problemet. Håndbrekken og bremsene høyre bak + framme er toppers!

Det jeg har skiftet er hjulsylindre, bremsesko, skåler, ytre bremserør og bremseslange (den er kun skiftet på v.s). Men selv om jeg skifter og skifter så er det ingen forandring i bremsekraften v.s. Vi har luftet og luftet igjen, så det er nok ingen luft i systemet, og bremsepedalen er helt fin.

Hva kan problemet være?? Hva heter den som fordeler bremsevæsken (det står en liten blokk på torpedoveggen hvor det går 4 bremserør ut fra på undersiden, ett rør til hver bremse. to til fremme og to til bak. Kan det være denne som er problemet??

Det er ikke lasteventiler på bilen. Bilen er en carina II, 1990 modell. Km stand 230000.

Håper å få noen vettuge tips, alle andre bare klør seg i hodet og mener at jeg har stilt bremseskoene feil. Noen som kan forklare hvordan de mener de skal stå? Er jo en sko med bremsebåndet langt \"oppe\" og ett med bremsebåndet langtt \"nede\"...
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1730 av kjartan
Besvart av kjartan i emne Sv:Bremseproblemer!!!!
Hei!
Forstår det slik at det er ulik lengde på bremsebåndet på hhv. den fremste og den bakerste
bremseskoen. Lengden på bremsebåndet har med sjølvpåtrekk å gjere. Dvs. det fremste
båndet får \"hjelp\" av sjølvpåtrekket.Dersom du har montert over håndbrekkarmen fra
den gamle skoen til den nye, kan armen ha blitt satt på feil sko. Av produksjons-
messige årsaker er som regel skoene identiske, berre båndet ulikt. Om de nye
bremseskoene hadde fabrikkmontert håndbrekkarm, kan jo den ha vert satt på feil sko også.
Korleis er det om du prøver bremsene i revers? De skal da vere svakere enn i forover.Det
er normalt. Dersom problembremsa di plutselig er veldig god i revers, ville eg ha sjekka om
skoene er blitt ombytta. PS: Vil ikkje påstå at den eine eller den andre skoen skal vere
framme.Litt usikker her...

Etter å ha sendt svaret , og dermed fått tid til å tenke i gjennom det eg nettop har skrevet , så er det mulig at eit slik ombytte ville føre til at bremsa \&quot;høgg\&quot;til i staden for å bli svakare. Jaja, Lykke til med Bremso!<br><br>Endret av kjartan, den 03/07/2008 00:13
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1772 av kjetilh
Besvart av kjetilh i emne Sv:Bremseproblemer!!!!
den delen som fordeler væsken heter bremsekraftforsterker, har du byttet bremserøret helt fram hit, er det nok flere som er blanke....
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1775 av monami
Besvart av monami i emne Sv:Bremseproblemer!!!!
Nei det er ikke bremsekraftforsterkeren...
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.113 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.