×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Caravelle stoppet på mystisk vis! Starter ikke?

Mer
15 år 9 måneder dager siden #1728 av PerJoakim
Heihei. Jeg registrerte meg her for å prøve lykken på dette nettstedet for å få noen tips på hva som kan gjøres for å få liv i min 96 modell's caravelle.

Tingen har seg sånn:

Bilen er en 96 modell som ikke har gått så skrekkelig langt. Den har kun 170.000 bak seg, noe som ikke er så veldig mye mtp. at det er en 96 mod.
Bilen har vært i daglig bruk helt til den stoppet i fjor og ikke noe spess. problemer med den tidligere.

Jeg kjørte bilen en tur til butikken for nøyaktig ett år siden nå, den gikk fint og greit til jeg skulle kjøre tilbake. Da jeg skulle starte bilen og kjøre hjem etter handelen ville den plutselig ikke starte. Den prøvde å \"tenne\" da jeg vridde om nøkkelen, men motoren startet aldri. Prøvde dette til batteriet var helt kjørt.
Tilkallte deretter falken som kom og prøvde å få start på den ved å \"booste\" batteriet, men han gav opp relativt fort.

Bilen ble tauet hjem igjen og har stått siden.
Om jeg nå prøver å starte den, gir den ikke fra seg en lyd \"at all!\" Dynamoen rører seg ikke og dashbordet lyser ikke, kun den digitale klokken. Hva kan være galt?

Jeg har målt batteriet med ett voltmeter. Den viser 12 volt etter at jeg nå har ladet batteriet. Når jeg prøver og starte motoren med nøkkelen viser batteriet nesten 0.00. Dette er vel slik det skal være, men den forblir der, starter ikke. ??

Kan det være en kortsluttning i hele systemet?
Er det dynamoen som er gåen?
Har jeg pumpet luft inn i dysene/forgasseren?

Tror muligens det kan ha noe med elektronikken i bilen? Eller?

Hva tror dere?

Denne situasjonen var litt lei mtp. at jeg akkurat hadde hatt den til eu-godkjenning og betalt 11.000 kr. for dette.
Som dere skjønner så har jeg ikke så greie på biler og motorer, derfor søker jeg deres ekspertise.

Takker for hjelp.

-Per-Joakim
Mer
15 år 9 måneder dager siden #1738 av saab
Hei.sjekk registrreima høres ut som havari

Lars
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.114 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.