×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

opel omega b. lekker vann

Mer
16 år 7 måneder dager siden #1109 av gerry
etter jeg har vert og kjørt noen runder om kveld og setter bilen i fra meg så er det en stor dam under bilen, jeg kan ikke se hvor det komer fra men ligger på venstre side under moteren når du ser den frame i fra, er det noen som kan si meg hva som kan vere gale??

kjør opel :)
Mer
16 år 7 måneder dager siden #1115 av Petra
Kan det være vannpumpa som er lekk? Da kan det være vanskelig å si hvor lekkasjen kommer fra, men vannet siver ut. Problemet hvis det er det, er jo at registerreima kan falle av, og det er jo ille ;( Har selv hatt flere problemer med kjølesystemet på min bil, bl.a. at vannpumpa var lekk. Har selv opel vectra 2.0l 1989.
Mer
16 år 7 måneder dager siden #1116 av gerry
hei du, takk for svar.
men det komer ikke fra vannpumpen, bilen lekker ikke vann når motor står og går, bare når den står over natten, jeg skjønner ikke noe som helst hehe

kjør opel :)
Mer
16 år 7 måneder dager siden #1126 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Lekker vann
Det er bare å varmkjøre motoren godt og kjøre den på en bukk. Frem med en god lommlykt og observere.
Vannet kommer fra et sted - garantert. Ta for deg slanger, slanger til og fra varmapparat, ekspansjonstanke, vannpumpe, termostathus, frostplugger, slange inn og ut av radiator etc. og ikke minst topp. En kan teste også teste det ved å gi på med høyt turtall på eks. 2 gear. Slakk
på gassen og la den rulle ned til eks 40 km/t. Gi flatt jern igjen. Kommer det en grå dott så er det lekkasje i toppakningen. Denne lekkasjen kan gå både innover og utover samtidig. M.a.o. Når motorblokka blir kald og pakningene \"møre\" så lekker den mer ut enn inn siden motoren ikke da er i gang men det er fremdeles noe trykk igjen.
En motor ikke helt kald oftest før det har gått ca. 6 timer.

NB: Er det klima på den? Sjekk dette. Klimanlegg slipper masse kondens ned. Om sommeren kan det faktisk renne og surkle i dette.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.261 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.