×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Kjølevæske synker

Mer
16 år 8 måneder dager siden #1075 av vwpassat_tdi
Jeg har hatt STORT problem med at kjølevæske forsvinner heletiden. Har byttet reg.reim+vannpumpe i Gøteborg og tror problemet begynte etter det.

Har sjekket og finner ingen tegn til lekkasje noen steder. Har tatt av registerdeksel også, ingen vann der.

Fiks tips fra ulike steder om at kjølesystemet måtte luftes, da det var MYE luft som kom ut hver gang jeg åpnet kjøletanklokk.


Så nå fant jeg endelig det hullet jeg ble fortalt om for å lufte...
Men det var jævlig vanskelig å dra slangen litt ut for å komme til selve hullet, sto der og dro som faen, virker som det er ikke blitt rørt på LENGE så det sitter godt fast i røret som kommer ut av torpedoveggen.. Men jeg fikk dratt litt ut tror jeg, men ikke mye.
Så skrudde jeg ut kjølevæske tanken og løftet litt høyre og fylte fullt. Så prøvde jeg å dra litt mer i slangen , OG DA plutselig hørte jeg masse luft som kom ut...tenker vel all luft er ute nå!

Starta bilen og resatte kjørecomputeren og kjørte en tur i ca 45min. Dieselforbruket er tilbake til normal nivå nå, ligger på under 5.5. Etter 30 min sjekka jeg kjølevæska, den lå på rett under min. Jeg tror at den plassen lufta tok i systemet, må vel fylles med vann, så det kanskje vil synke litt?? Har jeg rett?

Forresten: det var \"hvit pulver\" rundt gummidekselet som dekket de to rørene som kommer ut av torpedoveggen og kobles til de to slangene fra motorrommet....var litt rundt luftehullet ogsp...hvor kommer dette fra? Prøvde å skrape litt, da forsvant de lett.
Må vel sjekke kjølevæske videre nå, men jeg har lite håp om at prob er borte.

INFO: Testet klimaanlegget, både kald og varm luft fungerte perfekt 5 etter at jeg hadde starta bilen.

MEN: kan jeg kjøre bilen rolig? Eller må jeg parkere?

Skal forresten trykkteste bilen imorgen 21/08-2007.
Flere som mener det er toppen som er problemet....
Mer
16 år 8 måneder dager siden #1085 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Kjølevæske synker?
Om kjøleveske synker så er det bare en årsak. Den kommer ut en eller annen plass. Er alle utvendige deler tett som vannpumpe, lokk, frostplugg, slanger etc. så forsvinner den innover. M.a.o toppakningen lekker vann innover til sylinder slik at vann fordamper den veien. For å teste dette så kan du kjøre motor god og varm. Kjør bilen godt ut (med godt turtall) på eks. 2 gear. Slakk på gassen helt og bare la den rulle ned til halve farten. Gi gass igjen. Se i speilet. Kommer det en hvitgrå dott bak er det lekkasje gjennom toppakningen. NB: Trykkprøving må gjøres på varm motor.<br><br>Endret av Raptor, den 22/08/2007 09:44

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.109 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.