Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.
11 år 1 måned dager siden - 10 år 11 måneder dager siden #10719
av ragdoll
Hei, har et problem at kjølevifta til bilen ikke går i gang når bilen står på tomgang og går sikkert ikke når en kjører eller. Merket problemet her om dagen.Dette resulterer i at den koker fort etter en har kjørt. Temperaturen holder seg på ca.85-90 grader under kjøring, så det har gått greit. Noen som vet hva som har skjedd? Har nå byttet den føleren på bildet som er merket med blå ring, men hva med den som er merket med rødt. Har jeg byttet feil føler for vifta slår fortsatt ikke inn? Har sjekket vifte motoren og den går når jeg setter 12v direkte på den. Er veldig takknemlig for et raskt svar
Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod. opprettet av ragdoll
Hei, har et problem at kjølevifta til bilen ikke går i gang når bilen står på tomgang og går sikkert ikke når en kjører eller. Merket problemet her om dagen.Dette resulterer i at den koker fort etter en har kjørt. Temperaturen holder seg på ca.85-90 grader under kjøring, så det har gått greit. Noen som vet hva som har skjedd? Har nå byttet den føleren på bildet som er merket med blå ring, men hva med den som er merket med rødt. Har jeg byttet feil føler for vifta slår fortsatt ikke inn? Har sjekket vifte motoren og den går når jeg setter 12v direkte på den. Er veldig takknemlig for et raskt svar

Vedlegget ble ikke funnet
11 år 1 måned dager siden #10721
av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.
Hei.
Det er temp. føleren som sitter på blokka som er gåen.
Men sjekk først at vifta starter med 12v.
Det er temp. føleren som sitter på blokka som er gåen.
Men sjekk først at vifta starter med 12v.
11 år 1 måned dager siden #10722
av ragdoll
Besvart av ragdoll i emne Sv: Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.
Takker for det raske svaret
Skal sjekke det med en gang i morgen, takk igjen!

10 år 11 måneder dager siden #10779
av ragdoll
Besvart av ragdoll i emne Sv: Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.
Har sjekket vifte motoren og den går da jeg setter 12v på den. Byttet den føleren jeg trur det var , merket med blå ring på bildet. Vifta slår fortsatt ikke inn, men hva med den føleren som er merket med rødt?
10 år 11 måneder dager siden #10782
av Knut2009
Besvart av Knut2009 i emne Sv: Radiatorvifte Peugeot 206 st.vogn 2002 mod.
Jeg tror du har skiftet rett. Den andre med en ledning ser ut til å være den som også setter igang vifta i tilfelle motoren blir alt for varm fordi føleren el. noe har sviktet.
Så hvorfor starter ikke vifta når motoren blir form varm?
Det enkleste ville være å la et verksted finne feilkodene.
Det som kan gjøres er å sjekke at det ikke er brudd i 12v eller i jordingen.
Så hvorfor starter ikke vifta når motoren blir form varm?
Det enkleste ville være å la et verksted finne feilkodene.
Det som kan gjøres er å sjekke at det ikke er brudd i 12v eller i jordingen.
Følgende bruker(e) sa Takk: ragdoll
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.551 sekunder