×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Startsperre

Mer
13 år 4 måneder dager siden #4107 av sheela100
Startsperre opprettet av sheela100
Får ikke av starsperren på Renault megane Scenic 89mod,skiftet nå batteri i nøkkelen,men den slår ikke inn,noen som har et forslag hva dette kommer av.Ikke noe problem før i dag.
Mer
13 år 4 måneder dager siden #4122 av stiang
Besvart av stiang i emne Sv:Startsperre
Jeg hadde også problemer med startsperra på min passat 95 modell. Motoren startet, gikki 2 sek, og stoppet igjen. Hver gang! Det hjalp ikke å gi mer gass eller å trillstarte bilen. Problemet var at nøkkelen ikke klarte å kommunisere med chippen i låsen på grunn av skitt.

Løsning:

Spray masse elektronikkspray inn i tenningslåsen. Sett nøkkelen i og ta den ut. Da jeg gjorde dette var nøkkelen så og si svart pga skitt. Tørk av nøkkelen med papir. Sett nøkkelen i tenninga igjen, ta den ut og tørk av. På denne måten får man fisket ut litt og litt skitt. Etter at jeg hadde gjort dette sikkert 100 ganger var nøkkelen og tenningslåsen nokså ren, og vips, motoren startet.

Det er viktig å bruke elektronikkspray. Dette finnes på biltema, mekonomen osv. Elektronikkspray løser først opp skitt for så å fordampe. Andre løsemidler kan bli liggende igjen i låsen og samle skitt igjen.
  • hj
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 8 måneder dager siden #12197 av hj
Besvart av hj i emne Sv:Startsperre
samme problem har jeg, var sikker på at det var lesespolen.
fulgte rådet ditt og vips....problem løst.
takker for tips :cheer:
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.119 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.