×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Passat 2001 TDI, vindusheiser og dørlås

Mer
13 år 9 måneder dager siden #3873 av bappelbo
Har problemer med vindusheiser og dørlås på min Passat TDI 2001, gått ca 180 000. Begynte med at vindusheisene gikk i rykk og napp og til at det ikke fungerte i det hele tatt. Når døren står i åpen stilling blinker taklyset og varsellyd for åpen dør plinger. Dørene lar seg ike åpne med fjernkontrollen. På verkstedet sier de at det er sannsynlig det er comfor-styrenheten under førersetet som er dårlig, men er det så sikkert?
Mer
13 år 9 måneder dager siden #3875 av Raptor
At vindusheisen begynner å gå i rykk og napp var sannsynligvis en begynnende vakkelfeil m.a.o at kontakten er dårlig eller at det nå ikke kommer strøm til for å drive heismotoren. Jeg vet at på VW generellt aå skal det ikke mye lekkasje i den ytre vinduspakning før vannet sildrer rett ned og heismotoren er montert omtrent midt i døra sett ovenifra. Sjekk også kontakten i sikringen som styrer denne.
At taklyset blinker med døra i åpen stilling er også irrring i bryteren i døra. Et kontaktrensemiddel gjør som regel susen her.
Både det første og dette er jeg nesten garantert er iiringer i kontakter og brytere som styrer av/på lyset fir taklyset

Vedrørende fjernstyringen til sentrallås så er det styreenheten eller kontakt fra denne som kan eller er årsaken. Sjekk også batteriet i nøkkelen.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
13 år 9 måneder dager siden #3877 av bappelbo
Det kan jo være dårlig kontakt men vil det ha innvirkning på samtlige vindusheuiser, for alle vindusheiser går i rykk og napp eller ikke i det hele tatt?
På verkstedet sa de at de skulle lodde på comforstyrenheten under setet en gang til, for første gang de loddet hadde alt fungert (en kort stund). Hvis ikke det nytter skulle de sende enheten til en eletronikkekspert som skal sjekke styrenheten for å se om den må byttes, men jeg trodde at et bilelektrisk verksted skulle kunne gjøre den sjekken sjøl?
Er det mye arbeid å sjekke kontakter i dørene?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.085 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.