×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi a3 tapper strøm

Mer
13 år 10 måneder dager siden #3823 av blinky
Hei,

Håper på hjelp med et problem jeg ikke finner ut av. Har en audi som tapper strøm. På batteriet på denne bilen sitter det en boks med tre sikringer og fire kabler, tre røde og en svart. Har målt meg til at det trekkes strøm mellom plusspolen og denne boksen når bilen ikke er igang. Det er også kontakt mellom en av disse røde kablene og jord.
Er det noen som har en formening om hva dette kan skyldes? eventuelt en bedre måte å eliminere deler av det elektriske anlegget? Batteiet er HELT nytt pg bilen har stått fem dager og vil ikke starte. Er nå 6 v på batteriet.

Håper på hjelp!

Mvh

Den midterste sikringen kan se ut å ha gått varm også, men ikke røket. Har byttet denne boksen for ca 1 år siden ettersom den smeltet.
Mer
13 år 10 måneder dager siden #3827 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Audi a3 tapper strøm
Har du montert noe el- utstyr i det siste?

De fleste biler brukes strøm i dag mens de er parkert eller tenning slått av. Klokke osv. trekker strøm. Når nøkkelen er slått av så skal det ikke være strøm i andre vitale deler enn klokke. Jeg legger til at det kan være flere ting som trekker strøm uten at jeg eksakt kjenner til koplingsskjema på din bil. Jeg ville begynt med å måle tenningslåsen. Det skal stå strøm til den men ikke ut videre. Videre står det som regel strøm rett til starter og ofte kan denne være synderen, Starteren får signal videre fra tenningsbryter via neste knepp.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
13 år 10 måneder dager siden #3830 av blinky
Besvart av blinky i emne Sv:Audi a3 tapper strøm
Har ikke montert noe urstyr. Har tatt ut cd spilleren og den ser ikke ut til å være koblet korrekt. Masse ledninger som er splittet og det ligger tre tilkoblingspunkter løse.
Ser samtidig at en gul og rød kabel ligger løs uten å være blindet. Noen som vet hva denne går til?
Mer
13 år 10 måneder dager siden #3831 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Audi a3 tapper strøm
Ja det beste er jo å eliminere bort ting som kan være årsaken. En radio/CD spiller skal normalt ha pluss/minus tilkopling. Dette skal være via ledning som styrer av/på strøm fra tenningslåsen. Deretter skal det være ulike tilkoplinger til høyttalere evt. booster og antenne. Fjern tilkoplingen til radio/CD og se om strømmen forsvinner fremdeles? Om den ikke gjør det er det noe komplingskrøll i radio/CD spiller swom tapper strøm.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.137 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.