×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Mistet strømmen på en Mercedes 200E

Mer
14 år 7 måneder dager siden #3233 av Daffy
Var ute å kjørte i går, startet med at ABS-varsellampa lyste, så dimmet dashbordlyset seg ned og viskeren gikk tregere og tregere. Bilen fjusket og når jeg kjørte inn til siden stoppet den helg og var steindød.
Prøvde å starte den i dag, startet helt fint med en gang. Men, i det jeg slo på lysene, begynte ABS-lampa å lyse igjen og strømmen forsvant og bilen ble igjen sten død.

Er noe med dynamoen, såpass tipper jeg (har veldig lite snøring på bil....)
Skrudde ut broen for å sjekke stiftene, men er ikke sikker på hvor lange de skal være.
Legger ved bilde som viser de. Om det er noen som mener de har rett lengde, tips til hva annnet jeg kan sjekke?




Vedlegg:
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3261 av Luckyyyyyy
Høres som du har et problem me elektroniken.. anbefaler deg å sende bilen din inn på nærmeste verktsted til feilsøking :) da finner de garantert feilen ;)
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3262 av Raptor
Forumet her er for å få evt. først hjelp før en kontakter et verksted.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3263 av Raptor
Det første du skal gjøre er å sjekke batteripolene.
Ta de av og stålbørst de. Husk pluss først og så minus.
Sett de inn med syrefri vaselin om mulig. Sjekk samtidig kabelen som er pluss som går til starter.

Der disse kablene er løse eller irret så kan det skape dårlig ladestrøm og dårlig strøm for å holde bilen i drift.

Det siste før du kontakter verksted er å ta et voltmeter og kople til pluss og minus. Få en til å prøve å starte. Forsvinner all strøm eller voltmeter nesten går i null så er det mulig batteriet er dårlig.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3265 av Daffy
Takker for tips :)
Byttet regulatoren, uten at det gjorde forskjell. Det som skjedde da var at samtlige lamper på dashbordet lyste, forsvinner vanligvis etter bilen har vært i gang noen sekunder, men nå sluktnet de ikke selv etter en 10-15 min.
Hadde ladet batteriet i 2 døgn, så det var bra, volten gikk ned 1-2v i det jeg startet bilen, så mest sannsynlig vil jeg tro det er noe med dynamoen så neste skritt var å bytte den.
Om du ikke ble noe klokere på hva annet det kan være på grunnlag av det jeg skrev ;)
Mer
14 år 6 måneder dager siden #3266 av Raptor
Lyser ladelyset konstant så kan det være dynamo som ikke lader. Hvilken regulator skiftet du?

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.158 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.