×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A6 2001, sikring kupelys+ vindu ryker!!

Mer
14 år 6 måneder dager siden #3208 av eral63
Sikring nr 10 til kupelys og elektriske vinduer ryker. Når jeg setter i ny sikring går det kun kort tid( varierer fra 1 min til 15 min)før den går igjen. Har oppdaget at kupelyset blinker av og på i forkant av at dette skjer. Har demontert paneler og gått over alle ledninger inn i førerdør, og koblet fra kupelys, dørbryter, ledninger til hengerfeste etc men uten at det hjelper. Problemet forsvant plutselig i 2mnd, men nå er det kommet tilbake og er der konstant. Tenker at det kan være problem med rele, canbus, jording etc.....

Er det noen som har opplevd dette, så please gi meg tilbakemelding!!

I min neste bil blr det nok ikke så mye elektronikk og dippedutter!!!!
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3351 av koppedal
Hei

Har samme problem med min Audi A6 1998.

Ødelagt vindusheis ble først antatt som årsak, men fortsatt feil etter skifte. Komfortmodul ble videre vurdert som årsak da denne sitter noe utsatt til for fukt (under gulv ved førersete), fortsatt feil. Bryter for vindusheis passasjerdør førerside fungerte ikke, dørpanel fjernet og ledningnett viste seg å være \"brent\" (antagelig som konsekvens av brudd på ledning), fortsatt feil.

Bilen er nå inne på verksted igjen, men uten at dette nå skal koste meg noe. Neste punkt på listen er dører på høyre side. Panel skal fjernes, ledningnett kontrolleres. Hvis ingenting konkret finnes vil vi koble ut 1 og 1 dør til vil evt. får tilslag. Verksted har sjekket ut alle lys og målt strøm til/fra komfortmodul.

Håper nå det beste!

Har du kommet noe videre med feil på din bil?
Mer
14 år 5 måneder dager siden #3352 av eral63
Etter å ha googlet omkring dette problemet fant jeg til slutt 3 som hadde hatt eksakt samme problem i USA.
Det ble henvist til at dette kunne være en svakhet på A6 2001 utgaven, så jeg er dertfor litt usikker på om dette kan gjelde flere årsmodeller.8 (Det er forresten sikring 14 og ikke 10 som jeg skrev i første innlegg)

Iallefall sa alle at problemet var relatert til ledninger som lå i klem enten under førersete eller pasasjersete. Det er strømledningen til lys fotbrønn baksete ( lampe sitter innfelt nederst ppå baksiden av forsetene) som er problemet. Ledningen kommer iklem og kan kortslutte mot ramme på undersiden av sete.Jeg har derfor prøvd å dra forsiktig i ledningen til lampen og lagt den i en annen posisjon på undersiden av sete. Litt vanskelig å komme til da det meste er godt pakket inn.

Imidlertid har ikke sikringen gått etter at jeg gjorde dette.

Dette er en irriterende drittfeil, og problemet er at den kan komme og gå ettersom du justerer setet frem/tilbake og opp/ned.

Lykke til med feilsøking B)
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.125 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.