×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Problemer med tenning?

Mer
14 år 10 måneder dager siden #2947 av Don Dan
Da jeg her om dagen skulle ned til bilen observerer jeg det at ryggelyset står å lyser, da jeg setter med inn i bilen merker jeg det at vifta også fremdeles surrer og går. Alt dette selv om jeg ikke engang han nøkkelen i tenninga. da jeg vrir om nøkkelen og starter later at det elektriske til å være i orden, det som forøvrig skjer når jeg skal stoppe motoren er; ingenting. Så selv om jeg skrur av motoren fortsetter bilen og gå helt til jeg kobler av batteriet.
Bilen er en Volvo Amazon 69 mod.
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2948 av Raptor
Besvart av Raptor i emne Sv:Problemer med tenning?
Her vil jeg 99% antyde at kontaktpunktene inni tenningslåsen er slitt og hele tenningslåsen må byttes - som regel inkl. nøkkel på såpass gammel bil.. Tenningslåsen består ofte av flere kontaktpunkter. D.v.s at tenningslåsen virker som en hovedbryter som det står strøm på bestandig sålenge batteriet er koplet til. Normalt har du 2 viktige punkter inni denne. Første knepp er hovedstrøm og litt lenger betjener du starteren. Sistnevnte er fjærbelastet. Det som skjer i ditt tilfelle er at selv om nøkkelen vris av og tas ut så kopler ikke hovedstrøm seg av p.g.a slitasje. En bilopphugger kan sikkert hjelpe deg med en bedre tenningslås.

Jobber med fly/aviation/displaypilot men bil er ingen unntak..
Mer
14 år 10 måneder dager siden #2949 av Don Dan
hmm. ja det kan kanskje virke som om det kan være der problemet ligger. jeg får vel bare fortsøke å bytte tenningen å se. byttet nyig dynamo(45A), gammel dynamo(30A). Tror du dette kan være en årsak på problemet?
Moderator: Raptor
Tid til å lage siden: 0.220 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.