×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Audi A6 Motorstopp..

Mer
11 år 11 måneder dager siden #6566 av Jegern
Håper noen av dere kan gi meg noen nye ideer i å finne ut feilen på bilen min en 98 model Audi A6 2.5 TDI Quattro.
Bilen døde brått i en slakk oppoverbakke, under pådrag. (kjentes ut som når bilen er tom for drivstoff) 2/5 dels diesel igjen på tanken, fant fort ut at diesel filter var tomt og slangen bak til tank var tom . sjekket da sikkringer men ingen feil. fylte 15 liter på tanken, tanknåla fulgte på tilsvarende. byttet ut pumpa i tanken, fant ut i ettertid at denne pumpa bare flytter diesel rundt i tanken så bilen får tilgang til dieselen.. fikk bilen på verksted. feilmeldinga var at det var ingen kontakt med pumpe i tank.. , siden verkstedet er opptatt i lengre tid framover har dem kun enkelte stunder får å feilsøke så jeg startet å feilsøke selv.

Fant ikke strøm i kontakt til pumpa
fant ingen strøm i sikkring til pumpe i tank
har testet diesel pumpa foran (Hovedpumpa) at den suger diesel, kjent problem at disse pumpene ryker, men i så tilfelle har den nok ikke sugd opp all diesel i filter??

tenker da enten motorstyrings rele eller rele til pumpe i tanken da det finnes flere som sitter på samme kursen..

håper at noen kan gi meg nye synspunkter på dette =)

Bona nox
Mer
11 år 11 måneder dager siden #6580 av Jegern
Besvart av Jegern i emne Sv: Audi A6 Motorstopp..
ingen som vet noe?? har bytta 3 releer idag, uten hell, får ikke fram diesel fram til filter. får diesel ut på dysene etter å ha fyllt filter og luftet, spørs bare om det er diesel pumpa som er gåen.. :pinch: skal få sjekket timinga på reima snarest, kan ha hoppet over en tann :sick:

Bona nox
Mer
11 år 11 måneder dager siden #6584 av Tone G
Besvart av Tone G i emne Sv: Audi A6 Motorstopp..
hei

kan ikke så mye om bil, men vet om et tilfelle der reim hadde hoppet over en tann

hadde da lignende problemer ;)
Følgende bruker(e) sa Takk: Jegern
Mer
11 år 11 måneder dager siden #6589 av Knut2009
Hei.
Det høres ut som den ikke får diesel, hvis jeg forstår deg rett og da vil jeg tro det er pumpa som er problemet. Finn ut om det er strøm til pumpa. Får den strøm så skal du høre at den går og gjøre den ikke det så er det bare å skifte pumpa.
Når det gjelder reima så tror jeg ikke det er problemet ved at den ikke får diesel. Det blir bare feil tidspunkt.
Følgende bruker(e) sa Takk: Jegern
Mer
11 år 9 måneder dager siden #6800 av Jegern
Besvart av Jegern i emne Sv: Audi A6 Motorstopp..
Har etter lang ventetid fått bytta diesel pumpa, men bilen vil fortsatt ikke starte, det kommer en rask elektrisk smellelyd fra pumpa med en gang tenninga blir satt på. måler 16.75 ohm på minuskontakten til pumpa.. skal vel ligge rundt 0.4 en plass... Får opp en feilkode 01318 verkstedet mener at det er motorstyringa til pumpa det er noe feil med.. Må motorstyringa omprogrameres etter pumpebytte?

Bona nox
Mer
11 år 9 måneder dager siden #6801 av Jegern
Besvart av Jegern i emne Sv: Audi A6 Motorstopp..
glemte å si at nå kommer det masse diesel ut på dysene, når dem åpnes for lufting..

Bona nox
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.141 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.