×

Merknad

Forumet er kun i lesemodus

Abs Styreenhet

  • Fredrik.
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 3 måneder dager siden #5994 av Fredrik.
Abs Styreenhet opprettet av Fredrik.
hei!
Jeg har følgende problem med min a6 avant 99 mod, 1,8 turbo:

Det piper tre ganger når jeg starter bilen, gul abs lampe tennes og rød bremselampe blinker. abs er ute av funksjon.
dette (piping og blinking i lamper) kom og gikk litt ei stund, før det nå er konstant.
etter diagnostering hos møller bil fikk jeg beskjed om at styreenheten til abs`en er ødelagt. fikk kjøpt en brukt styreenhet med elektronisk og hydraulisk del hos østfold bildemontering og montert denne. monteringen ble utført av mekonomen. fikk fortsatt samme feilmelding i form av piping og blinking i samme varsellamper etter byttet av styreenheten. kontaktet derfor ødb og fikk tak i en annen brukt enhet, hvor den også ble montert. da etter å ha byttet abs styreenheten 2(!!) ganger får jeg opp samme feilmelding i form av piping og blinking.
mitt spm er da som følger; er den eneste utvei/mulige løsning at abs sentralen fortsatt er ødelagt? eller er kan det da være andre ting som følere osv?
til info har jeg ikke vært på møller for å sjekke om de får tilgang til abs styreenheten etter bytte nr 2.
kan det faktum at hovedstyreenheten(hjernen) er såkalt chiptunet, gjøre at man ikke får tilgang til enkelte enheter, som feks asb styreenheten?
Mer
12 år 3 måneder dager siden #5999 av PloosB
Besvart av PloosB i emne Sv: Abs Styreenhet
hei

Hvordan er bilen når du kjører ?

de kan være abs-sensor eller sikring på bremselys eller bremselysbryter. når de blinker

url=http://clk.tradedoubler.com/click?p=238342&a=1063462&g=21327120 [/url] Her finner du bildeler til best pris..........
Moderator: Bilmekanikeren
Tid til å lage siden: 0.129 sekunder

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.