Siden det i praksis ikke er noen deformasjonssone på siden av bilen, er personene i bilen særlig utsatt ved sidekollisjoner. Her er det nesten ikke mulig for karosseriet å absorbere energi gjennom deformering, i motsetning til foran og bak på bilen. Derfor må dette området konstrueres så stabilt som mulig slik at kupeen ikke trykkes sammen.

Volkswagen bruker ulike sikkerhetsteknikker på siden av bilen, som effektivt reduserer risikoen for skader:
o Sidekollisjonsbjelker gjør dørene stivere og fordeler energien ved en sidekollisjon.
o Dørene med stor overlapping over stolpene gir økt deformeringsstabilitet. Det gjør at kreftene som oppstår ved en kollisjon, fordeles bedre til understellet og takbjelkene.
o Stabile A-, B- og C-stolper samt side- og hodekollisjonsputer.

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.