
Mer...
Norsk Kundebarometer fra BI har spurt nærmere 7 000 forbrukere om hvor fornøyde de er med bedriftene.
Kundetilfredshetsprisen fra Norsk Kundebarometer ved BI går til den bedriften som hadde de mest fornøyde kundene på forbrukermarkedet forrige år. SkandiaBanken vinner prisen for 2006.
På plass nummer to kommer Flytoget, tett fulgt av Hurtigruten, Toyota og BMW på de neste plassene, alle med en tilfredshetsscore på over 80 poeng (av maksimalt 100 poeng). Her finner du oversikten over bedriftene med Norges mest tilfredse kunder.
Vinneroppskriften
Det som kjennetegner bedriftene i toppen av Norsk Kundebarometer er at de både har gode produkter og samtidig yter god service til sine kunder. Dårlig service kan ødelegge selv det beste produktet, og hvis bedriften ikke har et godt kjerneprodukt i utgangspunktet vil heller ikke god service være tilstrekkelig for å tilfredsstille kundene. Dette er uavhengig av bransje og bedrift, og gjelder både for bilforhandlere, postordrebransjen og butikker som selger forbruksvarer.
Norsk Kundebarometer fra BI måler også hvilke bedrifter som har Norges mest lojale kunder.
Kilde: Pressemelding Toyota Norge/ Norsk Kundebarometers
[ Tips en venn om denne saken ] [ Abonner på vårt nyhetsbrev ]