Hei!
Jeg har nå hatt min Opel Manta GSI 2,0e på verksted i 3mnd for å finne ut feilen på motoren. De klarte ikke å finne ut hva det var, for alt fungerer "som det skal". Problemet er at den får alt for mye bensin, så mye at det kommer masse bensin ut av eksosanlegget. Da jeg prøvde å starte motoren etter den var på verksted, så kom det en ca 20cm lang stikkflamme og et gigantisk smell. Jeg byttet olje, og da tappet jeg av ca 8,5liter med væske - omtrent 50/50 olje/bensin. Jeg får ikke motoren til å tenne og gå skikkelig heller, mest sannsynlig fordi gnisten drukner i bensina. Etter noen oppstarter blir den bare verre, da må jeg tørke av pluggene, for de er klissvåte. Har prøvd 3 forskjellige hjerner, 2 gasspjeldsensorer, lmm, hatt dysene inne til sjekk på verksted, prøvd forskjellige fordelere, bytta alt av ledninger på innsugssiden, bytta bensinpumperele. Har også feilsøkt bensinpumpa. Virker som om dysene pøser på for fullt med bensin når tenninga skrus på. Har også justert tenninga etter kula på svinghjulet med ca 12 grader fortenning. Jeg har også dratt til ventilløfterne etter moment. Er usikker på hvor langt motoren er gått, men den ble kjøpt som nyoverhalt for 1 år siden. Bilen har stått siden januar og jeg har maks kjørt 50mil med bilen. Har dere noe forslag til hva som er galt? Begynner virkelig å gi opp, da jeg ikke klarer å finne flere steder der jeg skal feilsøke. Hadde satt veldig stor pris på svar.
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
hei har en vw sharan 98 kmst ca 300000.den ha r stoppet to ganger. når den skal startes igjen så går den bare noen sekunder før den stopper. når den har stått en tid kan den starte normalt. hva kan det være?
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
Jeg har et problem med min mazda 323 f. Det er en 98-modell som har gått 150 000 km. Litt vanskelig og forklare problemet... men når jeg får kjørt den litt, til den er varm, så begynner den å jukse på en måte.. Hvis jeg feks ligger i 3 gir og skal videre opp til 4, og gasser på, så skjer det ingen ting. Jeg kan ha klampen i bånn, men bilen går fortsatt i 60 km/t. Men PLUTSELIG gasser den på, akuratt som om den henger igjen litt..Dette skjer i omtrent alle gir. Både i høy og lav hastighet. Veldig stort problem ved køkjøring! Bilen er også veldig hakkete..Jeg har vært på verkstedet og de tok en motorsøking og fant at den ikke tente på sylinderene eller no. byttet tennplugger, tennledninger og en rotor.. Dessuten har jeg fyllt på noe i bensina som skal fjerne sot. Men problemet er der fortsatt..Hva kan det være ? Jeg kan ikke fortsette og bytte ut alle deler for å se hva som skjer.. Håper på et kjapt svar. Hilsen fortvilet jente..
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Har en 1992 Bmw 325i. Det sitter en 93`modell motor som har gått ca 130 000..

Lang historie kort.

Før: når den var kald så startet den og gikk fint. Men når motoren er varm så gikk den ujevnt på tomgang og litt ujevnt på lavere turtall. Den brukte litt vann.

Trodde det var toppen så..

Nå: Planslipte og trykktestet toppen, monterte nytt slipesett og byttet innsugskam da det var en sprekk i denne.

Startet opp bilen og det virket greit, men da motoren var varm så begynnte det å ryke hvitt fra potta. Den går fortsatt harkete på tomgang da den er varm? Har hørt meg litt rundt, mekanikerhjelpa mi tror det er lekk i blokka, at vann kommer inn i systemet og derfor ryker det hvitt fortsatt. Kan dette skyldes kondens fra tidligere lekkasje og bilen bør kjøretestes over en lengre tur? eller hva kan det være? Anbefales det å bytte motor?

Takker for svar!

Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

 

Modell: Opel Corsa Swing 1.4L 1992 modell Km Stand 140.000 km

Tomagangen på bilen min er meget høy. Jeg har feilseøkt og finner ingen løse ledninger eller eller hull i slanger.
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Hei!

Har en mondeo, -01 mod som eg skiftet xenonpære på for tre år siden. Har kjørt ca 35 000 siden da. Nå er den samme pæra gåen og jeg syntes dette var litt tidlig. Stemmer det? Like etter at den ble byttet så ga den en gulaktig felt omtrent midt i lyskjeglen. Kan det være noe med elektronikken som kan forklare dette?

Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Mercedes 230-Noe ulyd i motor? Skriv ut Epost

Hei!
Vi har en Mercedes 230 E, og den er en 1988-modell. Motoren går fint, den akselrerer bra, oljetrykket er alltid i orden, temperaturen likeså. Den bruker nesten ikke olje. Problemet er da at det er en slags bankelyd fra motoren - den er svak og minner litt om diesel-knakking, men er mye lavere. Jeg tror det ikke er tenningen, da jeg har opplevd tenningsbank på en Ford og det hørtes annerledes ut og var sterkest opp bakker og den slags.

Lyden er til stede på tomgang, men varierer og er nesten borte av og til. Jeg har lurt på kamakslingen eller ventilløfterne - at disse tingene kan være slitt.

Motoren er gått 230 000 km.

Hva tror du mekaniker? Er det farlig å kjøre rundt med lett bankelyd?
Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

94- Scorpio

Når bilen er kald tar det allt for lang tid mellom gearing, når jeg rygger og skal kjøre frem, så er det som om at den står i fri en tid før den kommer i forover, og når den gearer ned så skjer det samme,,, men når den er blitt varm er allt ok. Bensin måler kan stå leng på rød før den kommer opp, og av og til vandrer den bare opp og ned,, det er som om at det elektrisk i bilen tåler kald og fuktig luft, den er ikke helt god etter en kald og rå natt,,, har bare hatt bilen i 14 dager, så jeg har ikke blitt helt kjent med den enda..... men noe er det som plager den,,, og det er ikke jeg....he-he
Svar: kommentar under

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Hei!

Gasspedalen i bilen min, ein Toyota Carina 1975-modell, er fast. Eg får ikkje til å gasse utan å trakke farleg hardt på pedalen. Eg prøvde å køyre litt med han for å få litt varme i motoren, men fekk berre maksfart på ca 50. Eg tenkte kanskje det var kondens i forgassaren som hadde frose, men det forsvann iallfall ikkje med varm motor. Kva er gale?

Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Av og til når jeg starter min 1994 modell Prelude (gått ca 235000 km), vil ikke 4-hjulstyringen (4ws) koble inn. Den oransje lampa lyser og jeg kan merke det når jeg kjører. Jeg har hatt bilen på Honda-verksted og de har programmert opp igjen styreenheten uten at det hjalp.

Styreenheten er fryktelig dyr å skifte (oppgitt pris ca kr. 30.000,-!) Denne vil jeg ikke skifte uten at jeg er helt pukka nødt til det.

Når jeg starter bilen kommer det noen "tikkelyder" når 4ws kobler inn - dette er helt normalt. Når den ikke kobler inn "mangler" noen av tikkelydene.

På meg virker det derfor som om det kan være et mekanisk problem - et relé eller lignende som ikke fungerer? 4ws fusker helst på varme sommerdager og når bilen er varm. Ellers er det sjelden noe problem. Det er kun ved oppstart at jeg har hatt problem med dette. 4ws har aldri koblet ut (eller inn) under kjøring.

Spørsmålet er om det kan være noe annet enn styreenheten - kanskje en filleting - som enkelt kan løses uten at jeg må bruke 30.000,- på å skifte styreenhet? Eller om styreenheten lar seg reparere?

Er veldig mottakelig for svar, råd og tips

Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.