Jeg har nå hatt min Opel Manta GSI 2,0e på verksted i 3mnd for å finne ut feilen på motoren. De klarte ikke å finne ut hva det var, for alt fungerer "som det skal". Problemet er at den får alt for mye bensin, så mye at det kommer masse bensin ut av eksosanlegget. Da jeg prøvde å starte motoren etter den var på verksted, så kom det en ca 20cm lang stikkflamme og et gigantisk smell. Jeg byttet olje, og da tappet jeg av ca 8,5liter med væske - omtrent 50/50 olje/bensin. Jeg får ikke motoren til å tenne og gå skikkelig heller, mest sannsynlig fordi gnisten drukner i bensina. Etter noen oppstarter blir den bare verre, da må jeg tørke av pluggene, for de er klissvåte. Har prøvd 3 forskjellige hjerner, 2 gasspjeldsensorer, lmm, hatt dysene inne til sjekk på verksted, prøvd forskjellige fordelere, bytta alt av ledninger på innsugssiden, bytta bensinpumperele. Har også feilsøkt bensinpumpa. Virker som om dysene pøser på for fullt med bensin når tenninga skrus på. Har også justert tenninga etter kula på svinghjulet med ca 12 grader fortenning. Jeg har også dratt til ventilløfterne etter moment. Er usikker på hvor langt motoren er gått, men den ble kjøpt som nyoverhalt for 1 år siden. Bilen har stått siden januar og jeg har maks kjørt 50mil med bilen. Har dere noe forslag til hva som er galt? Begynner virkelig å gi opp, da jeg ikke klarer å finne flere steder der jeg skal feilsøke. Hadde satt veldig stor pris på svar.
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.