Motorproblemer Opel Manta GSI 2,0e

Hei!
Jeg har nå hatt min Opel Manta GSI 2,0e på verksted i 3mnd for å finne ut feilen på motoren. De klarte ikke å finne ut hva det var, for alt fungerer "som det skal". Problemet er at den får alt for mye bensin, så mye at det kommer masse bensin ut av eksosanlegget. Da jeg prøvde å starte motoren etter den var på verksted, så kom det en ca 20cm lang stikkflamme og et gigantisk smell. Jeg byttet olje, og da tappet jeg av ca 8,5liter med væske - omtrent 50/50 olje/bensin. Jeg får ikke motoren til å tenne og gå skikkelig heller, mest sannsynlig fordi gnisten drukner i bensina. Etter noen oppstarter blir den bare verre, da må jeg tørke av pluggene, for de er klissvåte. Har prøvd 3 forskjellige hjerner, 2 gasspjeldsensorer, lmm, hatt dysene inne til sjekk på verksted, prøvd forskjellige fordelere, bytta alt av ledninger på innsugssiden, bytta bensinpumperele. Har også feilsøkt bensinpumpa. Virker som om dysene pøser på for fullt med bensin når tenninga skrus på. Har også justert tenninga etter kula på svinghjulet med ca 12 grader fortenning. Jeg har også dratt til ventilløfterne etter moment. Er usikker på hvor langt motoren er gått, men den ble kjøpt som nyoverhalt for 1 år siden. Bilen har stått siden januar og jeg har maks kjørt 50mil med bilen. Har dere noe forslag til hva som er galt? Begynner virkelig å gi opp, da jeg ikke klarer å finne flere steder der jeg skal feilsøke. Hadde satt veldig stor pris på svar.
Svar: kommentar under
Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#8 pelle 23-09-2010 18:18
defekt trykk regulator ?,hvis den har hengt seg opp sendes det masse bensin inn og du formelig drukner motoren, og du får slike problemer ,ventilen er der for å regulere overskuddet tilbake til tank. gjør den ikke jobben får du store problemer med uttynnet motor oilje som resultat..
#7 ta 10-04-2010 16:33
bytt tempraturfølere n som styrer kaldstarten, det er en vanlig feil på disse motorene.
#6 Tom 02-08-2009 21:31
mulig det er en av bensin innspr.dysene som ikke lukker skikkelig slik at det lekker bensin inn i motoren hele tiden
#5 manta 14-07-2009 00:35
probleme ligger i hile inspruten til opel få de av og sett på forgasserer går bedre og ingen tull me de 8)
#4 martin 25-02-2009 23:18
jeg har også samme problem med min. ikke så ille at bensin kommer ut av potta da men. er ikke kaldstart som er feil, da skulle det ikke kommet bensin ut av potta når den er kald. men mulig det er en temp føler som sender signal til hjernen. eller sprek i topp eller toppakning. siden du får så mye bensin inn i motor. har du prøvd å bytte luftmassemåler? ? sjekk komp på motoren og om det er trykk i kjøleveska. ikke rukket å sett på min ennå. men skriver svar her når jeg får gjort det..
#3 bmw 25-02-2009 18:23
har akkurat samme problemet! skjønner faen ikke hva det er!! har byttet ALLT! som skal ha noe med tenning og bensintilførsel og gjør!
#2 omega-aut 01-02-2009 00:04
Det kan være lekkasje på bensintrykksreg ulatoren, slik at motoren suger bensin gjennom vakumslangen.
#1 opel rekord 22i 17-01-2009 21:43
Kan jo væra kaldstarten da... når den ikke fungerer så går motorn som kald hele tia å da får den for mye bensin... prøv å koble ut den å sett inn en ledning som tjuvkobleer den.. kan jo funke...

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.