Chrysler 300M

Chrysler 300MDET ER SANT... amerikanerne liker alt det ekstra tilbehøret. Det er grunnen til at nesten alt det nøye utvalgte utstyret på 300M kommer som standard. Takket være cab-forward arkitekturen og de store vinduene byr 300M på mye lys og god plass. Det elektroniske minnet hjelper deg å huske nøyaktig hvordan du ønsker at de behagelige, oppvarmede skinnsetene og speilene skal stilles inn, samtidig som du får radioen innstilt på din favorittstasjon.

300M tar godt vare på passasjerene i baksetet også. Der er det rikelig med beinplass og takket være det avanserte lydanlegget, som er standard, kan passasjerene nyte det samme lydbildet som sjåføren. Bagasjerommet er selvfølgelig stort, men skulle du ha behov for det, har du også ytterligere bagasjeplass. Legger du ned den delte bakseteryggen (60/40) får du plass til enda mer.


Hver eneste detalj på 300M er omhyggelig gjennomtenkt. De myke behagelige overflatene, det skinntrukne rattet, de rene linjene i dashbordet, de brukervennlige og lett tilgjengelige bryterne. All denne komforten kan du nyte i en jevn og behagelig temperatur, takket være klimaanlegget med automatisk temperaturkontroll.

Med kjørecomputeren får du en behagelig langtur. Den gir deg oversikt over det meste, fra himmelretning, tilbakelagt avstand og utendørs temperatur til bensinforbruk både i øyeblikket og i gjennomsnitt. Kjørecomputeren opplyser også om hvor langt du kan kjøre før tanken er tom. Selvfølgelig er Chrysler 300M utstyrt med innretningen som gjør at du virkelig kan lene deg tilbake og nyte å sitte bak rattet: Cruise Control

ARBEIDET MED DESIGN FORBEDRINGER 
påvirker alt våre ingeniører gjør. Så da kaffekrusene ble byttet ut med espressokopper forstod vi at det var store nyheter i vente. Og det var det: Med 300M introduseres en ny generasjon V6 aluminiumsmotor. Kraftige, men samtidig lette, bensingjerrige og miljøvennlige.

2,7 literen på 203 hk yter mer i forhold til volumet enn noen annen V6-er i sin klasse. Også 3,5 literen produserer flere hestekrefter enn noen annen V6-er uten turbo, og yter hele 253 hk ved 6600 opm og et dreiemoment på 339 Nm. Den meget fint avstemte fjæringen, og den presise styringen på 300M, er en følge av at våre ingeniører aldri overlater noe til tilfeldighetene. Med Chryslers unike AutoStick, som er standard på 300M, velger du kjørestil etter kjøreforhold eller humør. Med AutoStick kan du velge automatgir når du kjører i kø i overfylte bygater, og skifte til manuelt gir når du kommer ut på landeveien eller ønsker litt mer spenning.

Chrysler 300M har skivebremser med ABS og Traction Control som standard. Det avanserte systemet gjør at hjulene ikke låser seg under oppbremsing, og at de ikke spinner når du kjører i gang på glatt underlag. Det nye bremsesystemet gir også mindre støy og vibrasjoner. Ikke vet vi hva som sørget for den europeiske innflytelsen på 300M, men én ting er sikkert: Slike biler blir ikke utviklet av ingeniører som drikker koffeinfri kaffe.

Spesifikasjoner

Motor

3.5 liter SOHC (enkel overliggende kamaksel) 24 ventilerSMPI, V6

2.7 liter DOHC(dobbel overliggende kamaksel) SMPI, V6

Volum

 

3518 cm3

 

2736 cm3

 

Kompresjonsforhold

10.0:1

9.7:1

Boring x slaglengde

96 x 81 mm

85 x 78.5

Drivstoffsystem

Sekvensiell elektronisk innsprøyting

Sekvensiell flerpunkts
elektronisk innsprøyting

Effekt (EEC)

253 HK/186 kW
ved 6600 opm

203 HK/149.2 kW
ved 5800 opm

Dreiemoment (Nm)

339 ved 3850 opm

257.6 ved 4850 opm

Kilde:Chrysler

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.