Har en 99 mod VW Passat 1,8l som har gått 150.000km. Jeg byttet nettopp ut luftfilteret med et åpent Sportsluftfilter av type Green. Problemet virker nå som at jeg må "varme" opp motoren hver gang jeg starter for at bilen skal gå riktig. Hvis jeg ikke gjør dette virker det som om motoren trekker for lite luft og hoster og trekker dårlig i motbakker og ved gasspådrag. Når jeg "varmer" opp motoren synker turtallet fra ca 1200o/m når jeg starter til ca 800o/m etter 2-3 minutter. Så kan jeg kjøre. Jeg har forsøkt å rense luftmengdemåleren med CRC-spray, men dette løste ikke problemet.Håper du kan hjelpe meg med dette!
NB! Bilen har nettopp fått hatt storservice før jeg byttet filter.
Svar: Skal du bli kvitt dette problemet så monterer du orginalfilteret igjen oppskrytte kn-filter bør ikke være høyest prioritert,spes hvis det blir problemer.Problemet er at sånne filter er innsatt med olje,som blir med lufta inn i luftmassemåleren oljen setter seg på måletråden,som deretter avgir feil signal.Luftmassemålere har en avbrenningsfunksjon, men det er ikke sikkert det er nok til å fjerne all oljen .Skal du sbsolutt ha på filteret kan du spraye ren tråden med bremserens(sprayboks).
har samme problemet uten at jeg har byttet ut noe filter, pluss at jeg har en veldig irriterende pipelyd ved gasspådrag. den pipelyder er verst ved 2900r/pm å det høres nesten ut som et spjeld som åpner å lukker... å motoren har mistet så å si ALL kraften, å er usansynlig vanskelig å få start på når det er kaldt ute...
hei ehi,. det kommer sånn dunke lyder når jeg kjører :/ kommer fra dekkan der. hører det når jeg kjører i små asfalt overgang eller humpler..hva kan være galt ?
Kommentarer
Mulig såpevan er nok, men filterrens skal også hjelpe. (Da slipper de mindre olje inn til målerenheten)
OBS! Detter er riktignok bare noe jeg har fanget opp via tråder på andre bilrelaterte nettfora
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.