Problemer med Choken på Golfen! (2)

Hei. Takk for svar av mitt forrige spm, nemlig "18.01.2003 Problemer med Choken på Golfen!" . Etter dette har jeg byttet vokstermostaten. Bilen har sluttet å surre på 400 omdr. når den er kald, men problemet med at choken skrur seg av for fort er det fortsatt. Dette gjelder bare når bilen er skikkelig kald, dvs stått ute over natta og mer. Da skrur choken seg på og etter noen sekunder rett av igjen. Så dør bilen hvis jeg ikke ruser litt og holder turtallet på >1400 omdr i ca 1 min (avhenger av utetemp). Etter denne forsiktige starten oppfører bilen seg ganske bra, sett bort i fra steder der jeg må starte fra 0 kmt. Dette er vel siden choken ikke er på? Trengs det en rensing av forgasseren? Tusen takk for svar.  
Bil: Golf II 1.8   Modell: 86   Km stand:  200000

Hilsen
  Simen


Svar:
Dersom du har svaret på det forrige spørsmålet ditt så vil dette dekke en del her ennå! Kan ta det en gang til! Det sitter en vakumklokke som skal idet du får start på motoren åpne selve chokespjeldet en smule (2-3 millimeter) og på den måten vil motoren få en mye renere gange. På fordeleren i de fleste bilmerker skal også vakumklokken trekke opp tenningen en smule ved kald motor på grunn av det høyere tomgangsturtallet og et høyere vakum i innsugingsmanifolden. Kanskje er det fjæra i chokehuset som er løs (NB) og som er årsaken til at spjeldet ikke klarer å holde seg på lenge nok. Spiralen skal ikke strammes mye når den settes på forgasseren, det vil du se selv. Det sier seg i grunnen selv! Ellers så må du sjekke alle stag som har forbindelse med choken din og om nødvendig smøre opp med en tynn olje, gjerne en verktøy på boks type. Hilsen Bilinform. 

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.