Nissan SD33- Sprukken topp?

Kjøpte en Patrolmotor type SD33TD 1986 mod. for å sette den i båt før den kom på vannet ble motoren testet. Det viste seg at når den før og ved oppnådde driftstempratur lekket luft til kjølesystemet og vann til oljen. Tok av toppen og der var sprekker i metallet mellom ventilene på alle 6 sylindrene. Fikk ny motor som skulle være i topp stand og satte den i båten. ved test så den fin ut men når den ble litt belastet lekket også denne luft til kjølevannet men ingen vann til oljen. Ved høyere belastning jo mer luft. Av med toppen og der er samme sprekker som på første. Er sprekkene årsaken? har disse motorene dårlig topp? er andre plaget med vannlekkasje på disse motorene?


Svar:
Er du sikker på at motoren ikke har blitt overopphetet i båten? Får den nok kjøling? Du har nok vært maks uheldig og fått 2 motorer med sprekk i topp! Du kan levere toppen inn til et motorverksted for å få trykktestet denne så er du helt sikker, men ser du sprekker så vil jo dette bli verre ved varm motor og mer trykk i motoren! Du kan jo prøve igjen og kanskje er du heldig og får en som er i orden!

Klikk her for å spør bilmekanikeren 

Kommentarer   

#1 [email protected] 13-10-2010 01:47
jeg har en brukt topp ..
skal selv ta ut min gamle sd 33 å sette inn en nyere av samme merke,men lurer veldig på dette med mariniseringsbi ten ?
tenkte å flytte over fra den gamle,men må nok finne en ny marinemanifoil. det er turbo på den bye men ikke den gamle..kan det by på vanskeligheter ???

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.