Jeg har en Audi 90 20v 1989 mod som ikke vil starte noen ganger når den er kald og varm, har sjekket alt. Det som skjer at den mister strømmen til coil og strømmen til innsprøtnings dysene. Jeg kan starte den opp og kjøre med den
Svar:
Dersom du er helt sikker på at den mister strømmen til coil og innsprøytingsdysene så ville jeg sjekket at den elektriske tenningsdelen på tenningslåsen virker som den skal. Kommer det strøm til coil merket 15 med tenning på både med tenning på og når starteren går så må du sjekke hovedreleet til bensinpumpe og innsprøytingsdysene som ligger i eller ved sikringsboksen.
Kommentarer
Her er løsningen på deres problem!!!
Sett forfra, på clutch huset høyre side sitter det en (banke føler) som forteller hjernen når motoren skal starte på ny tenings rekke følg, den er magnetisk å blir slitt å da henger den seg fast, hjernen får en feil inf. å stopper motoren. Den er bare å løsnne å dra rett ut å bytte.
Probleme løst
Mvh
Tore.
Etter middag starter den fint.
Hver morgen er dette samme problem. Batterie er nytt.
sjekk timinga på registerreima, rimelig sikker på at det er det nedre tanndrevet til registerreima, den som sitter på veivakselen bak reimskiva for dynamo/servo etc. her er det en kile som mest sannsynlig har blitt slått av grunnet vibrasjoner, og ubalanse i reimskiva. (da glir drevet rundt på veivakselen uten noen medbringer,) hver gang man skifter registerreim, skal man kjøpe ny strekkbolt inn i veivakselen, og denne skal dras til med et moment på 350nm, det er som regel grunnen til at den starter sporadisk, eller ikke i det hele tatt.
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.