Granada 3.7 i.(3)

Det gjaldt Granada`n igjen, ettersom jeg har hørt så er luftmengde-måleren avhengig av at lufta blir sugd igjennom, dermed så vil Turbo(ene) være mellom luftmengde-måleren og spjeldhuset. Da vil luftmengde-måleren registrere mer luft enn det motoren for når dump´en åpner, og motoren vil få mere bensin enn den skal ha. Hvor mye vil dette egentlig ha og si, det vil kanskje bare være bra, da bensina vil kjøle ned motor, grenrør og turbo.  
Bil: Granada 3.7 i   Modell: 1978-85   Km stand:   

Hilsen
  Einar


Svar:
Nå er jeg ikke sikker på hva du mener, men prøver allikevell. Luftmengdemåleren som du har måler hvor mye luft som går igjennom og gir beskjed til en styreenhet som videre gir impulser til de elektriske dysene(dersom det er en slik type med elektriske dyser på denne 3,7 literen) som skal passe med luftmengden. Som en regel er det 14,7 liter luft til en liter brennstoff og om det er turbo eller ikke så vil dette gå sin gang det! Dumpen skal bare slippe ut overtrykket som kommer ved høye ladetrykk ut i motorrommet (puiiii) når gasspedalen slippes for at turboens omdreiningstall ikke skal falle ned så fort ved giring og liknende og derfor vil ladetrykket være på plass fortere når du igjen gir gass. Håper ikke jeg misforsto så alt for mye og at du fikk det svaret du ville (nesten). Det er ikke akkurat dagligdagse spørsmål du kommer med. Takk for at du bruker bilinform og velkommen igjen.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.