Nye Renault clio

Siden originalen kom i 1990 er det solgt 11,5 millioner Renault Clio i over 115 land. Renault Clio var den første B-segmentsbilen som fikk toppscore 5 stjerner i  Euro NCAP og ingen annen bil har dessuten vært kåret til Car of the Year to ganger.

Bilen er blitt en reell referanse, ikke bare for Renault, men for hele småbilsegmentet. I dag begynner neste kapittel i Clio-historien med avdukingen av fjerde generasjon, som nok en gang vil sette standarden i sin klasse.

Nye Renault Clio er den første av fruktene som høstes av designsjef Laurens Van Den Ackers inntreden i Renault-organisasjonen. Utenpå er Renault Clio inspirert av designet på konseptbilen DeZir, inni finner vi teknologiske tilskudd som markedsledende energieffektive motorer og nettjenesten Renault R-link. I tillegg kommer den lille nykommeren med ryggekamera, handsfree nøkkelkort og nytt lydsystem signert Renault. Alt er klart for at Clio skal skape historie også i tiden fremover, med sitt attraktive utseende, kjøregleden den byr på og fremtidsrettet teknologi med hensyn til miljøet.

- Nye Renault Clio markerer et reelt vendepunkt i forhold til tidligere modeller, både i forhold til innovativ teknologi og design, konstaterer Carlos Tavares, CEO i Renault.

Renault R-link og markedets første App-butikk
Til nye Clio tilbyr Renault sitt egenutviklede system for direkte nettkontakt mellom bil og eier. Med Renault R-link har man tilgang på en rekke personifiserte tjenester i en egen hjemmeside som vises på den 7 tommer store taktile skjermen og som gir mulighet for stemmestyrte funksjoner. I tillegg kommer her bilverdenens første App-butikk gjennom Renault R-link Store, som gir mulighet for å laste ned en rekke applikasjoner direkte til bilen eller PC´en gjennom «MyRenault».

Renault Clio kan også utstyres med Carminat TomTom® navigasjonssystem med LIVE tjenester, som gir markedets beste trafikkinformasjon i sanntid til markedets beste pris. Bilen har også verdensnyheten radio med Bluetooth® som gjør det mulig både å koble på handsfree og streame musikk. Inntak for USB og vanlig jack-plugg er også med, samt Renault Bass Reflex lydanlegg med kraftfull ytelse og høy kvalitet.

Sprek turbo kombinert med lavt CO2-utslipp og forbruk
Nye Renault Clio kommer med flere motoralternativer, i bensin- og dieselversjoner, motorer som gjør bilen morsom å kjøre parallelt med lavt forbruk og utslipp: Energy dCi 90 forbruker kun 0,32 liter på mila og har et CO2-utslipp på kun 83 gram per kilometer. Bensinmotoren Energy Tce 90 - Renaults første tresylinders motor - kan skilte med turboinnsprøyting og samtidig et forbruk på 0,43 liter per mil og CO2-utslipp helt ned på 99 gram per kilometer - mer enn 20 % lavere enn sin forgjenger, Tce 100. En 6-trinns dobbelclutch EDC automatgirkasse vil også snart bli tilgjengelig på Renault Clio. Begge Energy-motorene kommer med Stop&Start-funksjon.

Systemer som fremmer økonomisk kjøring
For å kutte ytterligere i forbruk og CO2-utslipp har Renault utstyrt nye Clio med en Eco mode-knapp, som reduserer bilens ytelser med 10 %, som igjen sørger for lavere forbruk og utslipp. I tillegg kan føreren til enhver tid følge med på hvor økonomisk og miljøskånsomt han kjører på dashbordet, ved hjelp av girskifteindikator og monitorer som måler helhetlig kjørestil. Gjennom Renault R-link tilbys dessuten et eget program med applikasjonen Driving eco² app, som både analyserer kjørestilen i forhold til forbruk og utslipp og gir tips til hvordan forbedre denne.

Form din egen Renault Clio - personifiseringsprogram til god pris
Fra lansering vil man få muligheten til å forme sin egen Renault Clio: et utvalg speilhus, griller, bakskjørt, beskyttelseslister på dører, felgdesign og takgrafikk. Interiøret kan tilpasses ditt ønske både for dashbord, dørpaneler, ratt, hendler, detaljer på gir og luftventiler og dørmatter. En rekke alternativer tilbys til gunstig pris.
Nye Renault Clio kommer til Norge siste kvartal 2012.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.