Mégane får en ansiktsløftning

i likhet med Scénic/ Grand Scénic får Mégane facelift og nye motoralternativer. Designmessig følger Renault Mégane samme linjen som Scénic og Grand Scénic, med elementer som LED-lys og nye kromdetaljer i front.
Med nytt interiør og mulighet for å velge Renaults Visio System, er alt lagt til rette for at Mégane fortsetter sin suksess som en sikker bil med høy kvalitet.

Renault med ny energieffektiv motorteknologi - 30 % lavere CO2-utslipp
Renault Mégane facelift blir den mest drivstoffeffektive bilmodellen i sin klasse, takket være introduksjonen av tre nye motorer: Energy dCi 110, Energy dCi 130 og den helt nye TCe 115. Sistnevnte er den sterkeste 1,2 liters bensinmotoren på markedet. Bensinforbruket er det laveste i klassen, 0,53 liter per mil, og CO2-utslippet er redusert helt ned til 119 g/km. Én tank tar deg opptil 1000 km.

Tilbake til bensin
Energy TCe 115 er en ny energieffektiv bensinmotor som kombinerer direkteinnsprøytning og turbo. 1,2 liter bensinmotor erstatter den tradisjonelle 1,6 liters 16V-motoren. På tross av 25 % mindre volum, yter Energy TCe 115 mer enn sin forgjenger, gjennom sine 115 (+5) hk og hele 190 Nm (+40 Nm) dreiemoment. Denne motoren tar i bruk hele 90 % av dreiemomentet ved 1650 o/min - sammenlignbart med en moderne dieselmotor.

I den oppgraderte turbodieselmotoren Energy dCi 110 er dreiemomentet økt til hele 260 Nm (+20 Nm). Drivstofforbruket er så lavt som 0,38 l pr. mil.

Renault Mégane kommer også med Energy 1,6 l dCi 130 hk. Denne yter 320 Nm allerede fra 1750 o/min. Likevel er drivstofforbruket svært lavt, 0,4 l pr. mil. Dette utgjør en reduksjon på 20 % i forhold til den gamle 1,9 liters dieselmotoren med 130 hk.

Den innovative teknologien som nå utvikles hos Renault står i sterk sammenheng med merkets erfaring fra F1. I tillegg har de nye energieffektive motorene Stop & Start teknologi.

Økt komfort og sikkerhet
Med Renault Mégane facelift er det mulig å velge Renault sin Visio System. For det første får den et system som advarer mot utilsiktet filskifte. Et kamera overvåker om føreren avviker fra kjørebanen og advarer ham eller henne med et signal hvis dette skjer utilsiktet. Dette skjer kun i hastigheter over 70 km/t. Det er også mulighet for å deaktivere denne funksjonen. Kameraet vil dessuten sørge for automatisk opp-og nedblending ved nattkjøring. Kjører man på en mørk vei og møter en bil vil Visio-systemet automatisk blende ned - systemet vil automatisk sette på fjernlyset igjen. Denne funksjonen er kun aktiv ved hastigheter over 45 km/t.

Renault Mégane med facelift introduseres i Norge i mai. Prisinformasjon foreligger snarlig.
Kilde:Renault

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.