W124 200E- strømtap på bilen min!

Har en W124 200E 1991 Mod Sedan, en lang historie kort, bilen min tappes for strøm, spesielt etter småkjøring i byen og den slags, dvs. små hastigheter, mye stopp og pådrag. Kjører jeg på langtur, så holder den seg jevnt og trutt på ladinga, men så fort det går over i småkjøring, så begynner den å minske igjen, har byttet dynamo to ganger, nå sitter det i en helt ny en, duoventilen er byttet, batteriet er 1 mnd gammelt, 88 Ah. Vet ikke, men har en liten mistanke om at det kan være lysbryteren i bilen som jukser/stjeler for mye her. Har målt ladningen på batteriet uten lysbryteren på, da lader den rundt 13,88 - 13,92, men skrur jeg på lysbryteren, så detter den ned til 13,02 - 12,98, har også prøvd å kjøre på dagtid med lysa av, da føler jeg at den ikke drar så mye strøm heller, vet ikke, er rett å slett passe forvirra her, er det noen hos dere som har vært borti lingnende før?? eller rettere sagt, har dere noen tips til en som famler i mørket her, takker så mye for tilbakemelding på ett eller annet svar, takk :¤(


Svar:
Jeg tror du har et stort spenningsfall i bilen. Du skal først måle spenningen på dynamoen og denne skal måles på den store plussledningen og gods på dynamoen. Her bør du ha ca 14 volt og omtrent det samme på batteriet. Slår du på lyset nå eller varmevifta og spenningen varierer ifra 1 volt og mer på dynamo og batteri så ligger feilen i dårlig jordingsforbindelse eller plussforbindelse. Sjekk da begge polskoene, festene til dynamo, stikkene på dynamo og jordingsledninger på motor og karosseri.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.