VW Vento- oljelampe piper/lyser!

VW Vento, 1996 modell, 1.8i. 250000km

Det begynte med at oljelampa blinket/peip og tikking ifra motoren. Hadde bilen på verksted der de skiftet olja, byttet filter, målte trykket og byttet oljesensorene. Rett etter skjedde det samme igjen, ganske ofte. Hadde deretter bilen på merkeverksted hvor de igjen byttet oljefilter til et orginalt, målte oljetrykket, feilsøkte og byttet sensorene igjen for 2gang. Men den fortsatte og pipe og blinke. For tredje gang var jeg på et annet merkeverksted, de feilsøkte og målte oljetrykk igjen, og byttet sensorer for tredje gang. Nå har jeg fått bilen tilbake, å ikke uventet så piper/blinket oljelampa og motoren tikket kraftig.

Selv har jeg prøvd å byttet selve oljelampa/speedometer, men hjalp ikke. 

Pipingen har ofta forekommet når jeg har stått på tomgang eller presser bilen i lange tunge bakker men også helt ut av det blå.

Tikkingen og pipingen har ofte forsvunnet når jeg har gasset litt på.

Hva bør jeg gjøre?

per å få et raskt svar.


Svar:
Jeg vil tro at feilen her ligger enten i utslitt oljepumpe, utslitte lager på veiv eller andre ting som gjør at oljetrykket forsvinner når motor er varm og oljen er tynnere. Ny olje vil jo sørge for at trykket kan bygge seg opp men så snart oljen blir varm og tynn så forsvinner trykket dersom noen av de førstnevnte tingene er til stede.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#4 björn alfredsen 28-10-2008 11:38
Hei,jeg skal hjelpe en venn med bilen hennes. Den rent av drikker vann,og det spruter ut med eksosen.Da er vel topp-pakningen og toppen gått tenker jeg,for den koker etter ca.1 min.Hva skulle en brukt topp komme på sånn cirka?
#3 mick 08-04-2008 23:11
hey jeg har samme problem med min vento.efter jeg har kørt hurtigt begynte min olielampe os og blinke og motorern at tigge men efter lidt tid stopped det..
#2 Michael 20-03-2008 19:39
hey min vw vento vil ike starte.jeg tror det er benzinpumpe men ved ikk..
når jeg prøver og start kommer der ikk benzn op af pumpen,er den vacum styrd?? eller elektrisk.?? og Hvor sidder mit relæ til pumpen,, og Hvad styrer MOMO POINT..har du et svar må i meget gerne maile det til mig [email protected]
#1 Stein 06-03-2008 15:55
Skift oljepumpe og sil. denne tetter seg med koks og gjør at pumpa har vanskelig for å suge opp olje spesielt hvis bilen står lenge på tomgang eller ved stor belastning. vil tro sila har blitt tett og tatt knekken på pumpa di..

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.