Hei, jeg har en vw vento 2.0 liter 116hk.
Den er kjørt ca 178,000
Problemet er at hvis jeg kjører den et lite stykke så den blir varm, stopper den og lar den stå et par timer og da starter den igjen vil den stoppe på ca. 60-70 grader (uansett om jeg kjører eller står på tomgang).
I begynnelsen fikk jeg start på den og kunne kjøre videre uten problem, men etterhvert har det blitt verre så nå får jeg ikke startet den en gang. Jeg har funnet ut at den ikke tenner når den stopper.
Det jeg har prøvd å gjøre er: rense fordelerlokk og fordeler, ny coil, ny temp føler, nytt spenningsforsynings relè. Den har også feilminne på hallgiver g40 mens den sviver men har målt den og den virker som den skal.
Idag når den stoppa så prøvde en kammerat og dra ut spenningsforsynings relèet mens han skinna, venta litt og tok det inn mens han fortsatt skinna, da starta bilen.
Problemet kommer aldri når den er varm (90 grader).
Svar:
De kan være reléet for strømtilførsel til ECU som har sviktet, de finner du i sikringsboksen. (Rele nr 30), de er den vanligste feilen på disse.
Kommentarer
Noe forslag?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.