VW Caravelle 2,1l - starter ikke?

Startproblemer med Caravelle 2,1l dj 88 mod Det lakk kjølevæske fra den ene pakningen i motoren. Siden det var umulig å kun kjøpe den pakningen måtte jeg kjøpe et helt slipesett, og dermed byttet jeg alle pakninger på begge sider av motoren. Fikk start på bilen uten luftfilter og luftmengdemåleren men den gikk kun mellom 800 og 1000 o/min. Med montert luftmengdemåler og luftfilter fikk jeg ikke start på bilen. På 1000 o/min så kubbet motoren, men hvis jeg slapp gassen gikk motoren videre. Jeg kom så på at jeg hadde glømt å ta høytemperaturs tetting på muttrene som holder toppene på plass, slik at oljen og kjølevæsken ikke skal kunne blande seg. Tok av oljedekkslokkene skrudde en og en skrue ut tok på høytemperaturs tetting ved så og ta skru den fast igjen før jeg begynte på neste mutter. Monterte på oljedekkslokket igjen. Motoren var nå montert slik den var før jeg begynte å skru på den. Etter det har ikke motoren startet- selv ikke uten luftmengdemåleren og luftfilteret. Startmotoren går og går uten at den tenner. Sjekket gnist på alle pluggene, får bensin på alle sylindere. Men allikevel starter den ikke. Når motoren har stått en del timer uten startforsøk smeller det i eksosanlegget. På forhånd takk!


Svar:
Det virker som om du har litt peiling på motoren så da er det vel unødvendig å fortelle deg at du må sjekke plasseringen på tennpluggledningene. Jeg ville kanskje også sjekket om det er kompresjon på bilen nå etter at du har skrudd av og på toppene. Kan hende at det lekker så mye falsk luft i pakninger/slanger at motoren ikke tenner eller at ventilene ikke stenger. Jeg ville levert bilen til et bilverksted for kontroll av disse tingene dersom du altså ikke har peiling! Hilsen Bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.