Strømproblemer på Volvoen!!

Jeg hadde bilen på verksted for EU-kontroll og det ble skiftet et hovedlykt-glass og et blinklys-glass. Fremfre blinklys som ikke fungerte før testen ble også fikset. Da jeg hentet bilen reagerte jeg på at batteriet virket svakt. Det tok nemlig litt tid å starte bilen. Det har ikke hendt før det året jeg har eid den. To dager etter skulle jeg starte bilen og oppdaget at batteriet var helt flatt. Ettersom jeg ikke får opp låsene manuelt(de er nok "igjenrustet") men bruker (vet ikke hva jeg skal kalle det.... Jeg bruker den lille svarte boksen som henger på nøkkelknippet til å åpne bilen. Nå reagerte ikke bilen i det hele tatt når jeg trykket på knappen. Planen er å bruke CRC for å kunne få åpnet låsene. Jeg har en del tekniske ferdigheter og et instrument som måler spenning og strøm. Tror dere at dersom jeg kjøper en bok som "Volvo 740 and 760 Automotive Repair Manual : Automotive Repair Manual (Haynes Repair Manual (1982-1988, All Gasoline Models))" så vil jeg kunne reparere bilen selv? Tusen takk for et eventuelt svar.  
Bil: Volvo 760   Modell: 1985   Km stand:  240 000

Hilsen
  Per Anders Øvretveit


Svar:
Du trenger ikke kjøpe en bok for å reparere dette med strømmangelen, for den lille svarte boksen sender signal til en styreenhet (tyverialarm eller sentrallåsreleet) i bilen som må ha ca.12 volt inn også som alle andre forbrukere i bilen. Du må få opp panseret på en måte og skifte ut batteriet dersom dette er defekt eller fikse ladingen/ledningsbruddet eller kortslutningen (det skulle du klare). Smører du opp låsene vil du kanskje være heldig å få opp dørene uten å knuse vinduet (velg det billigste) og da kan du plukke ut låsene og smøre dem skikkeligt opp. Lykke til! Takk for at du brukte bilinform i påsken og velkommen tilbake.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.