Jeg har en Renault Scenic 1,6 - 2001 mod. Var ute å kjørte i dag ingen tegn til noe unormalt, men da jeg skulle ut og kjøre igjen etter at bilen hadde stått ca 2 timer begynte motoren å jukse. Dette har aldri skjedd før, håpet det kun var kontens. Jeg fylte på 0,2 liter med kondensfjerner og fylte opp tanken, etter dette har jeg kjørt ca 10 km men problemet er der fortsatt. Kan det være noe mer alvorlig som har skjedd, eller tar det lengre tid før det virker. Kan nevne at det har regnet i noen dager med meget høy fuktighet.
Svar: Jeg har liten tro på at det kan være kondens i bensin fordi innsprøytingsmotorer er i grunnen lite plaget med slike ting. Dessuten så skal kondensfjerner helst ikke brukes på innsprøytingsanlegg på grunn av dysene. Jeg vil tro at ditt problem ligger i overslag til gods i tennpluggledninger, tennplugger eller overslag i fordelerlokk/rotor. Det er også en mulighet for at det er feil på coil. Starter du motoren i en mørk garasje så er det mulig at du kan se overslaget.
Har en 97 mod 1.6 som har dette problemet.Rykker i tenningen når gassen slippes. Har blitt fortalt at det muligens er lambasonden som er defekt. Oransje kontrolllampe i øvre høyre hjørne lyser etter noen hundre meter.
hvis du har en 16ventiler så er det sikkert en coil det er en pr. sylinder ,og den er samtidig plugghette! etter motorvask må vannet i plugghullet blåses vekk eller tørkes .
Har samme bil, problemet kan være coileren, etter en designfeil som gjør at vann kan lekke inn i coileren eller noe sa de på verkstedet. Så tett alle mulige steder det kan renne inn og bytt til nye coilere
Kommentarer
etter motorvask må vannet i plugghullet blåses vekk eller tørkes .
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.