Polo 1.3- Brent ventil?

Jeg har en '91 Polo 1.3 som viste for høy CO-verdi på EU-kontrollen. Verkstedet (uavhengig) hadde en teori om at det skyldes en brent ventil. Og det stemmer nok; èn sylinder viser elendig kompresjon, og motoren går urolig på tomgang, særlig etter at den er blitt varm. Mitt spørsmål: Hva er det egentlig som fører til at en ventil 'brenner seg', og hvordan oppfører den seg etterpå? Sitter den da helt fast? Ved akselerasjon og i fart oppfører jo denne motoren seg tilsynelatende helt normalt...


Svar:
Feil ventilklaring forårsaker bl.a brente ventiler ev. defekt ventilløfter da stenger ikke ventilen helt,å da strømmer det forbi eksos som igjen "spiser" opp ventilen.Det er spesielt eksosventilene som det går utover eneste måte å reparere dette på er å demontere toppen,å slipe inn alle ventilene.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.