Passat 1.9- dårlig start

Jeg har en passat 1.9 tdi synkro 98 mod AFN motor, gått 177000. Diesel pumpe lekket og ble overhalt. Skiftet samtidig registerreim. Etter det ble det vanskelig med start av kald motor og masse røyk fra eksosen, når motoren er varm er tenningen normal. Det ble skiftet glødeplugger, temperaturgiveren, releen var ok, uten å bli bedre. Jeg er klar over at jeg må innom merkeverksted men jeg får time først om tre uker og jeg har planlagt å kjøre til Kroatia om en uke, og der kunne jeg kjøre på et VW verksted. Jeg lurer på hva som feiler bilen min og er det farlig å kjøre en sånn bil så langt. Bilen oppfører seg normalt under kjøring.


Svar:
Er det feil montering av registerreima så kan dette skje eller at innstillingen på dieselpumpa er feil. Få verkstedet til å sjekke dette og kanskje må du få kontrollert om det er lagret feilkoder på følere som har med kaldstart å gjøre. En eller flere dyser kan være dårlige og må kanskje overhales eller skiftes. Det er jo også en mulighet for at det er lekkasje i dieselrør, slanger eller i dieselfilter slik at det blir luft i systemet.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#4 Kåre Johrassen 24-04-2010 03:03
Hei

Er detlufting av dieselpumpetilf ørsel i vindusspylerdie selpumpa du mener, så har jeg opplevd det samme i år. Hadde en 89 golf 4 med stor type forgasser på en AFN motor som var ombygd til pumpedysekomanr eil teknologien til 1Z motorene. Ble jævli mye krøll spesielt ved kaldstart, da ladetrykket til dysene ikke kom over 149 bar ved 2970 dreiinger per sekund. Kom mye luft i helgene. Men i uka når motortemperatur en nærmet seg 150 grader, oppførte den seg nærmest normalt kan man si. Dersom du ikke har fått fjernet luften frå tanken til dieselopphenget , foreslår jeg at du prater med en spesialist hos Møller som kan utluftningstekn ologi. De er kurset på slike vanlige problemstilling er og kan svare på slike relevante spørsmål pronto. Det er iallefall min erfaring. Mvh Kåre.
#3 Rune 29-12-2008 20:33
Hei

Har trøbbel med dieselpumpa mi. Mistenker en mengde med luft i pumpa. Men lurer litt på hvordan lufte den ? Er en lufte skrue der fordelinga til dysene går ut. men er kanskje en måte til å lufte ? så en går lufta ut før det går igjennom pumpa ? Sitter det et grovfilter på den ? Hvor i såfall?
#2 Kåre Johrassen 16-05-2008 13:48
Siden det er Automatgir på bilen er det automatisk bryter på startsperren. Den sitter inne i sigarett- tenneren og kan tjuvkobles
av hvilken som helst amatør dersom det er det du tenker på.

Kåre
#1 rolph 09-01-2008 18:10
hvor er bryter til strartsperren montert på en passat 2000 model tdi m/automat

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.