Nissan Primera- Ettermontere turbo

Har en 2000 mod Nissan Primera Sport 2.0l med 140hk. Gått 100.000 kan jeg sette på turbo på den uten å måtte gjøre noe spesielt ellers med motoren. Og hvor mye mere effekt vil jeg få hvis jeg i tillegg shippe. Må det forsterkes bremser og understell for å få den godkjent. Jeg tenkte i såfall å sette på justerbar turbo slik at man kan justere ladetrykket, (for å unngå for mye avgifter og få godkjenning hos biltilsynet.)  Er det mulig å kunne ta ut ca. 170 -200hk i den motoren uten å gjøre noe ekstra.  Hva vil det koste med turbo og og en skikkelig dump ventil. Koster det noe å få godkjenning hos biltilsynet. mitt mobilnr. er 48036436 hvis du vil ringe meg. Med vennlig hilsen Hans Kristian Bergmann



Svar:
I de skriv jeg har lest så heter det at ved turbomontering på motorer der motor er kjørt over 100 000 skal motor overhales på grunn av den ekstra belastningen. Skal du i tillegg chippe så vil økningen bli ca 40 til 45 % skal vi tro de som utfører dette! Bremser, understell og drivverk må nok oppjusteres etter Nissans spesifikasjoner for at du skal få bilen godkjent. Husk nå endelig på at staten skal ha sin del av kaka i form av avgifter på grunn av effektøkningen, 30 til 60 tusenlapper alt etter hvor mye mer effekt du har fått. Turboen kan nok koste 25 til 30 tusenlapper og en dumpventil vet jeg ikke prisen på!

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 95 sri 17-05-2011 11:59
1995mod(p10)sri har helt samme motor som Lx`en nemlig 125hk. 2.0 p11 ble laget bare i 96 og 97 med 131hk. 1995(p10)2.0 Slx har faktisk 116hk. 1.6literen har svette 99hk. jeg må ut med 13000kr for turbo m dumpventil til min 95 2.0L sri(p10), bestiller fra polen.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.