Mercedesen er "ruskete" og kveles?

Når bilen er kjørt varm og blir stående en times tid, er den "ruskete" å ta igjen. Motor starter sølete og lite direkte, og kveles når jeg gir for mye gass ved igangkjøring. Man må være forsiktig meg gassen så den ikke kveles og stopper. Verkstedet har blant annet skiftet plugger og kjørt på med dyserens, men bilen er akkurat likedan. Bilen er helt ok når den er helt kald og helt varm...Bilen har automat.  
Bil: mercedes 230 E   Modell: 1991   Km stand:  206000

Hilsen
  Kåre Nordhagen


Svar:
Du må rett og slett sjekke dysene. Dersom de lekker vil det ligge bensin i forbrenningskammeret som vil føre til at motoren blir veldig "sur" og vanskelig å ha med å gjøre. Fordelerlokket og rotoren har jeg sett i en fryktelig stand på disse motorene og de lagde en spetakkel ved startforsøk. Ellers ville jeg kontrollert kaldstartdysen og termotidsgiveren om de fungerte som de skal. Bilen burde kanskje leveres til et bilverksted som har bedre erfaring med feilsøking av denne typen fordi det er en del ting som må følges når det skal feilsøkes i slike innsprøytingsanlegg for å finne årsaker til slike problem. Takk for spørsmålet og velkommen igjen til bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren
 
 

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.