Mercedes 300 td- dieselproblemer

Har en Mercedes 300 td E serie 1995 mod.

Får ikke startet da det ikke kommer diesel fram til dieselfilteret. Har skrudd av en slange for å se og kjinner motor det kommer ikke en dråpe. Kan det være dieselpumpen som er ødelagt og hvor sitter den eventuelt. På forhånd takk.


Svar:
Jeg tror nok ikke du får frem noe diesel bare ved å kjinne. Da må du fylle dieselfilteret til topps og kanskje sette litt lufttrykk i tanken for å få start på motoren. Skjer det ingenting så kan det være luft i slanger eller rør.
Når du ikke får frem diesel på nyere biler så kan problemet ligge i en eventuell fødepumpe. Noen biler har denne bak i tanken for å få frem diesel.

Klikk her for å spør bilmekanikeren!

Kommentarer   

#9 Hildebrandt 28-02-2012 21:38
Jeg har en Mercedes Sprinter 99mod. med en tdi motor.
Den mister helt trekkraften og når jeg prøver å gi mer gass virker det som den blir kvelt og bremser. Når jeg har prøvd å kjøre den så kan den gå en periode nesten helt normalt.
Og så kan den stoppe helt. Viss den står en stund så kan den starte igjenn. Nå har jeg satt den på Mercedesverkste d og der kan de heller ikke finne feilen. Har noen noe tips?
#8 Jarl 20-01-2011 13:24
Dersom motorn mister trekkraft, er det enten for lite mat eller luft. Dersom det er fortetning i katalysator vil motorn få for lite luft. Dersom d er matmangel (diesel/bensin/ gass)vil motorn trekke jevnt til et gitt pådrag.
EPC= Electronic Pressure Control, kan være kontaktfeil/jor dfeil eller fortetning inni. D billigste er å srayrense alle kontakter, kontaktorer (rele) og nappe ut og rense alle sikringsholdere , på mb er det 4 skringsbokser(u nder sete,vs dashbord, 2 i m.rom). Dersom dette ikke hjelper kan d være EFC= Electronic Flow Control, som kan være lamda, økonometer, eksosspjeld (motorbrems på lastebiler). Dumpeventiltrik set til tommyb er smart å prøve, men det kan også være oljeslam i spyleluftkjøler en etter turbo, siden veivhusventilas jonen går til innsuget før turboen, vil det danne seg slam i kjøleren. Denne spyleluftkjøler en er i alu og renses best med bensin eller heptan. Pass på å drener godt og la lufte før start. Ikke bruk parafin eller diesel for da kan luftblandinga sprenge motorn til helvete og tilbake igjen :D
Hvis ikke det jeg fåreslo virka, så klask panseret hardt igjen og bannes som en skikkelig nordlenningog dra til verkstedet for å få analysert feilen. Men hvis dette virka så gjør meg en tjeneste: stem FrP til førskommende valg. Ha1findag.
-2 #7 tommyb 02-05-2010 23:05
veit om ein som hadde et sånt problem på sinn cdi. Det viste eg at det var "EGR" systemet som hengte seg. "EGR" er en ventil på eksos manifoilen. Som slipper eksos inn igjen i innsuet for og få ner avgasser og brenne rester av diesel. denne ventillen kan du fjerne me og ta av kontakten til ventilen eller vakumslangene. Og da vil problemet være løst :-) prøv det :-)
#6 ib 30-10-2009 18:24
luftmengdemåler
+2 #5 bortne 31-07-2009 23:52
har samme problem som vår ven med cdi èn, epc lyset lyser og bilen mister trekk-kraft, når jeg stopper og slår av tenning, er alt i orden, dette skjer med ugjevne mellomrom, irriterende og tildels farlig, må vel på merkeverksted, er eg redd..
+1 #4 diesel eier 01-06-2009 12:51
Har problemer med at min 220cdi mister trekk kraften på et tilfeldig tidspunkt under kjøreturen. Klarer ikke å ruse motoren over 2000 omdr om jeg kjører i en motbakke. Motoren får diesel, men all "sprut" er borte. Har sjekka diesel filter, de er ok. stopper bil en periode og alt er normalt igjen en periode. Er det noen signal til turbo som kan svikte?
-1 #3 Mercedes c220 22-01-2009 16:21
Jeg har en mercedes c220 1994 modell, og har noe av de samme problemene som nevnt over. Bilen min har blitt sendt frem og tilbake på verksteder sordi ingen finner ut av hva det kan være. Dieselen trekker seg tilbake fra filtere og stopper når jeg prøver å starte. Når jeg endelig har fått start, står den å harker ut luft. Har ikke startsperre, dieselpumpe er ny og alle o-ringer har blitt skiftet. Leeei av at ingen finner ut feilen..
#2 Charles Nilsen 30-11-2008 14:50
Har en maken bil 1993 mod. Det sitter en elektrisk ventil,(åpne/st enge) ved forfilteret. kan være problemet ditt.. denne er koblet bort på min bil. Sjekk om den manuelle stopphendelen på diesel pumpa slår seg av og på, når du slår tenning av/på. his ikke, fjusker elektronikken. sjekk kontak i sikringsboksen! hadde dette problemet selv, dårlig kontkt på en sikring.Kode: Kode:
#1 jørn jørgensen 03-11-2008 23:48
ang e-klasse merzedes benz. viss det er startsperre på bilen er det nok det som gjør at den ikke starter. viss du har en cdi motor så er det høytrykk diesel pumpa som henger seg opp.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.