Bilen ble vanskelig å starte. Tilslutt startet den ikke. satt på verksted og de mener å ha funnet feil i rele til bensinpumpe og på veivakselføler. Dette er prøvd byttet, men fremdeles vil motoren ikke starte. Hva annet kan det være?
Bil: MB 220e aut. Modell: 1993 Km stand: 200000
Svar:
Dersom det ikke nytter med nytt rele og ny veivakselføler så må feilen ligge i ledningsettet til bensinpumpa, bensinpumpa eller styringen av releet ifra styreenheten eller andre ledninger som pluss og minustilkoblinger! Veivakselføler gir signal til styreenhet som igjen sender styringssignalet til bensinpumpereleet! Har du sett etter og hørt etter om bensinpumpa går? Eller om det det kommer gnist i fra coilen! Hilsen Bilinform.
Kommentarer
Hadde problem med start av min gamle gode 230. Hørte bensinpumpa gikk, men den pumpet ingenting når jeg tok av slangen på trykksida. Bytta til en annen pumpe (brukt) startet på første forsøk. Åpnet opp pumpa og så at komuntatoren var helt utslitt.
jeg kan med sikkerhet, si det er et øverspenningsre le(styringsrele ] som ligger bak bilbatteriet, hvis du har batteriet på høyre side(pass) jeg har samme mod bil og har bytt rele 3 ganger
til lykke
hilsen
knut
Har du funnet en løsning på problemet ditt? Min bil feiler i perioder uten noe form for mønster. Kan det være en feil i startsperre som forårsaker dette? På min bil har jeg også problemer med låsen på føresiden. Av og til når jeg låser opp på førersiden går alarmen, så jeg må låse opp på passasjersiden for å unngå ulende alarm. Når jeg skal starte bilen må jeg noen ganger vri nøkkelen flere ganger frem og tilbake for å få motoren til å tenne. Har du noen lignende symptomer på din bil?
Hilsen Lars-Jørgen
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.