Mazda-Stopper etter toppakningskift

Mazda 929 2.0i / HB 1984 mod.

Etter toppakningskift (utblåsning mellom syl. 2 og 3) der jeg lot innsugingsmanifold stå på toppen, startet motoren med først forsøk, men stoppet etter et par sekunder.

Etter jeg tok ut kontakten for luftmassemåleren gikk den såpass at jeg fikk kjørt motoren varm. Den stoppet også da  , spesielt ved gasspådrag. Men setter jeg i kontakten for luftmassemåleren inn, går den fortsatt bare noen et par sekunder. Har renset kontakter, og sett etter om jeg har glemt å tilkople noen kabler eller slanger. Hadde ikke en slik feil før toppakningskiftet.



Svar:
Jeg ville sjekket om temperaturfølerstikket, tomgangstillerstikket, gasspjeldpotensiometerstikket og andre stikk i forbindelse med motoren står skikkelig på og at de ikke er ombyttet! Sjekk om du finner noen løse jordingskabler som kanskje skulle stått på motoren. Kan det hende at du har bommet en eller 2 tenner på tannreima??

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 Harald B 18-11-2007 12:30
Har en lik bil som deg. hadde skranglelyd i 75 000 km. da motoren havarerte etter 314 000 km skrudde jeg av dekslene til Register kjedet. Sleiden på høyreside hadde vært løs lenge å skranglet som en Diesel( en metallisk klirrelyd)... Sleiden ramlet ned og tullet seg rundt det nederste tannhjulet, registret rapet over og ventiler og stempel gikk i knas... Tips: sjekk registerkjedet og sleidene.

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.