Har et problem med hovedsikringene i motoren. Det er fire hovedsikringer men bare en av de fusker. Her er situasjonen, Skifter hovedsikring med riktig amp bestilt fra subaru, kjører ca to mil og så smeller det noe grenseløst. oppner panseret og det ryker av plastkoveret (faktisk litt smeltet) og hovedsikringen er selfølgelig av. (Sist gang begynte det å ryke ut ved spidometeret og stop lampa lyser hver gang jeg bremser). inni bilen ryker det også en sikring "engine" står det på den 15amp. Sikringen ligger mellom batteriet og dynamoen som også blir drit varm, ikke sjangs å holde hånda oppå den, lukter rart gjør den også når den er varm. Kan det være en kortslutning i dynamoen, eller hva kan det være? Bare problemer... Hvis dere kunne svart dette spørsmålet i morgen så hadde det vært flott siden jeg skal i millitærert snart. hadde vært greit å hatt en oversikt av problemet og fikset det snarest mulig. Ps; Tusen takk for svaret sist gang og en utrolig bra side
Bil: Subaru XT Turbo Modell: 1986 Km stand: 198000
Hilsen Glen Joramo
Svar:
Her må problemet ditt ligge i at det er en kortslutning i dynamoen eller at den store plusskabelen din ligger til gods en plass i motorrommet. Sjekk hvor mye den lader. Lader den over 16 Volt så er det ikke tvil om hva som må skiftes. Håper det ordner seg for deg. Takk for spørsmålet og velkommen tilbake til bilinform med spørsmål og tilbakemeldinger. Lykke til i millitæret og husk å slutte å tenke med en gang du blir grønn. Det hjelper!!