Golf II 1,8 - høy co ved eu kontroll!!!

For høy co ved eu kontroll!!! På eu ga den utslag på 10.0 co og den skal være på ca 0.5 co. Det jeg har prøvd og gjort er: Nye plugger/ledninger/rotor /fordeler lokk/coil/lamdasonde/forgasser pakning v/manifoil. Justert tenning, prøvd en annen forgasser og hjerne + byttet den blå føleren som står i kjølevannhuset. Alle luftslanger er byttet og testet med start gass. Uansett så er co på 10.0. Den synker når jeg ruser bilen litt. Tomgang er ca 1000/1100 og grei å kjøre ikke noe spes.hakking eller andre merkbare ting. Nå klør jeg meg i hode og trenger hjelp!


Svar;
Du har nok brukt mye tid på dette og kanskje en del penger også! Så lenge du har prøvd å skifte ut lambdasonde og kjølevannstemperaturføleren så er det vel bare bensintrykket som er for høyt igjen? Jeg ville ihvertfall sjekket bensintrykket. Selve dysa kan jo være utett slik at den får for mye bensin og da blir det mye Co. En liten ting er at dersom det er mye bensindamp i oljen på grunn av feil blanding så vil dette også lage høye utslipp. Ellers så ville jeg levert bilen til et bilverksted som kunne sine saker og så hadde du sluppet alt dette ekstra arbeidet! Hilsen Bilinform.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#1 jon 18-03-2009 10:49
se om du har gre batterispenning inn til styreenhet på kontakten som går inn, ligger oppe i vannkasse, rødledning øverst til høyre om jeg ikke tar helt feil, om den ikke får rett spenning får man høy co, kan være eiret på ledningen inn til styreenhet,,oft e der den deler seg oppe i vannkasse :-)

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.