Chrysler Voyager 3,0- som ikke vil starte

Har en Chrysler Voyager 3,0 mod 1994 som ikke vil starte (plutselig kutt). Motor går fint rundt, men det er ikke strøm fram til verken coil eller startplugger. (Har gått veldig fint så langt). Kan dere hjelpe meg?


Svar:
Er det ikke gnist ut ifra coil så vil problemet ligge før coil eller i coil det er jo sikkert. Men når du skriver at det ikke er strøm til coil så bør feilen ikke ha noe med verken coil eller veivføler å gjøre. Jeg ville nok også sjekket om det er feil i sikringer eller feil i styreenhet. Et bilverksted med diagnoseapparat til denne biltypen kan lese av feilkoder som kan avsløre feil på veivføler eller om det er andre årsaker til at gnisten uteblir.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Kommentarer   

#2 Jack Andersen 11-10-2009 13:51
har selv en 1989 modell med 3,0 liter som hadde samme problemet. Jeg måtte spørre ølenge rundt ( 2 måneder) før jeg fikk løst problemet, da satt det i at hjernen ikke leverte synkpulser tilbake til coil som altså så helt død ut. Det sm satte meg på sporet var: jeg løsnet selve fordeleren, satte på tennin god dreide rotoren rundt for hånd, da klikket det rundt i releer som bare det. og fik av andre bekreftet at pulser i fra fordcleren var helt ok, som dsendte de de skulle til hjernen, men fikk altså ikke retursignal. skifte hjrene , starte på første slaget.om den stopper underveis sånn ut4en videre ville jeg først kjørt lampediagnose som følger i bilen, men sjekk først at du vet hv ordan du skal lese av riktig så du ikke leser av feil koder og begynner på feil sted, lykke til
#1 Jack Andersen 11-10-2009 13:51
har selv en 1989 modell med 3,0 liter som hadde samme problemet. Jeg måtte spørre ølenge rundt ( 2 måneder) før jeg fikk løst problemet, da satt det i at hjernen ikke leverte synkpulser tilbake til coil som altså så helt død ut. Det sm satte meg på sporet var: jeg løsnet selve fordeleren, satte på tennin god dreide rotoren rundt for hånd, da klikket det rundt i releer som bare det. og fik av andre bekreftet at pulser i fra fordcleren var helt ok, som dsendte de de skulle til hjernen, men fikk altså ikke retursignal. skifte hjrene , starte på første slaget.om den stopper underveis sånn ut4en videre ville jeg først kjørt lampediagnose som følger i bilen, men sjekk først at du vet hv ordan du skal lese av riktig så du ikke leser av feil koder og begynner på feil sted, lykke til

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.