jeg har nettopp kjøpt en chrysler neon 95 modell. med km stand. 44000. da jeg kjøpte den utførte forhandleren bla, skifting av toppakning, termostat og lokk til ekspansjonstanken. etter man har kjørt denne bilen en stund, begynner den å boble noe veldig, ikke mens den kjører men etter endt kjøring over 30 min.ca. og ikke alltid. Termostaten holder seg på normal. vi har fått et skriv fra et verkstad om at det er normalt at modellene neon og stratus 95,96,97 kan luftboble etter kjøring. men synes denne boblingen er merkelig siden det er utrolig høyt, høres nesten ut som panseret skal hoppe av. stemmer det at dette er normalt hos disse modellene? eller hva tror du kan være årsaken, og hva kan gjøres for å bli kvitt denne boblinga?? Hvis det ikke går ann å bli kvitt, er det noe man kan gjøre for å dempe det. kan det være toppakningen? eller toppen? håper på svar på dette spm. mvh, kenneth krossli
Svar:
Det er ikke noe å bry seg om dersom kjølevæsken ikke forsvinner og temperaturen holder seg på normal ved kjøring på tomgang og ved vanlig kjøring! Det vil alltid bli et visst trykk i kjølesystemet når motoren oppnår sin arbeidstemperatur og når du stopper bilen vil trykket fortsatt stå en stund. Dette trykket vil jo etter en tid forsvinne og din bil har sikkert en egen måte å bli kvitt dette trykket fortere på!
Kommentarer
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.