Lyset for Airbag har begynt å lyse. Fløyten stoppet også å virke. Automatisk hastighetsregulering fusker også. Alt dette sitter i rattet. Må en ha spesialverktøy for å fjerne rattet?
Svar: Det som sikkert har skjedd er at denne kontaktplata som sitter montert imellom rattet og rattstammen er defekt. Da vil det bli brudd i kontakt for fløyta, airbag og hastighetskontrollen som sikkert sitter på rattet på din bil. Det vil samtidig lagres en feilkode for brudd i airbag førerside som du må få slettet etter reparering. Jeg synes at du helst bør oppsøke et profesjonelt bilverksted for å reparere dette og du må nok uansett bruke spesialverktøy som for eksempel en ters til å presse av rattet uten å ødelegge rattstamme og så videre.
Jeg har en voyager fra samme år som problembilen over og har fått samme problemet som vedkommende. Lurer på om det finnes noe dokumentasjon på at man får dekket reparasjonen?
Hei !! Problemet ditt ligger i noe som heter clockspring som ligger i rattet ditt. Chrysler har hatt store problemer med dette. Det har resultert i at det er en "recall" fra chrysler på denne clockspringen. Noe som betyr at du kan oppsøke nærmeste chrysler verksted og få dette skiftet og fikset gratis. Det er livstidsgaranti på dette, så uansett hvor mange ganger det skulle skje så fikser di dette gratis for deg hos chrysler !!
Kommentarer
Problemet ditt ligger i noe som heter clockspring som ligger i rattet ditt. Chrysler har hatt store problemer med dette. Det har resultert i at det er en "recall" fra chrysler på denne clockspringen. Noe som betyr at du kan oppsøke nærmeste chrysler verksted og få dette skiftet og fikset gratis. Det er livstidsgaranti på dette, så uansett hvor mange ganger det skulle skje så fikser di dette gratis for deg hos chrysler !!
Lykke til !!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.