BMW 520i, 98 mod. Har hatt bilen på på verksted for å sjekke AC. Systemet er tett, pumpa går, med de sier at kondensatoren som sitter foran radiatoren må skiftes da det ikke kommer kaldluft. Pris: 7500.- Er det andre alternativer, er dette et kjent problem? Kan løsningen være noe annet?
Svar: Tok de en ac-service på bilen? eller har de bare sett over trykkene i systemet.En forutsetning for at det skal fungere er at det er riktig mengde kjølemedie,som på alle nyere biler heter R134A når en service tas vakuumeres hele systemet en viss tid (30-45 min), all gass og olje blir sugd ut av anlegget gassen blir renset og ny olje blir tilført og sporstoff for å detektere lekkasjer alt dette blir så fylt opp i anlegget.Det sitter div sensorer som styrer anlegget også kompressoren (pumpa)styres av en magnetventil som kobler sammen hjulet og akslingen(for hjulet på kompressoren går rundt hele tiden).Når ac-anlegget slås på skal det høres et klikk når kompressoren kobles inn kan jo være en el-feil som gjør at det ikke virker.Jeg mener du bør oppsøke en bmw-forhandler å få dem til å ta en sjekk på systemet
har en nissan primera sri 96 modell. lurer på dette: det er en slags donk lyd når jeg svinger å når jeg kjører rett fram så begynner ratte å skjelve... hva kan d være?
Kommentarer
lurer på dette: det er en slags donk lyd når jeg svinger å når jeg kjører rett fram så begynner ratte å skjelve...
hva kan d være?
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.