Har en BMW 316i, 1999 modell som har gått 140000km. I det siste har indikator for Motorstyring begynt å lyse. Hadde den på service der de etter datasjekk sa at så mye som det ble opplyst om, ikke kan være galt. Bilen går helt fint ved normal kjøring, bortsett fra når bilen har lavt turtall (ca 7-800) på førstegir. Bilen fusker med varierende turtall og motoren får en trommeleffekt (som en sentrifuge), slik at bilen nærmest hopper.
På service ble data for feilmelding slettet, men indikator på Motorstyringsfeil har nå kommet tilbake igjen etter ca 100km kjøring.
Hva tror du kan være galt?
Svar: Det ville vært fint om du fikk vite hvilken kode det var snakk om. Da kunne jeg sagt hva det kunne vært, men det som er rart er at dette verkstedet ikke kunne gi deg et svar på hva som måtte gjøres dersom feilen kom tilbake. Det kan være sekundærluft pumpa som du hører og som plutselig går av seg selv og at feilen ligger i for eksempel temperaturføler. I noen av disse bilene har jeg også sett vann i styreenhet for motor slik at det her blir irr og kortslutninger som lager mye krøll.
Dette er en vanlig feil på denne modellen! Jeg forslår du kommer deg på merkeverksted, dokumenterer hva de har byttet tidligere og får dem til å få fikset dette, vet luftmengdemålerer ryker fort på de!
Kommentarer
Dette er en vanlig feil på denne modellen! Jeg forslår du kommer deg på merkeverksted, dokumenterer hva de har byttet tidligere og får dem til å få fikset dette, vet luftmengdemåler er ryker fort på de!
RSS feed for kommentarer til dette innlegget.