279500 kilometer uten problemer!

Hei, jeg har en Galant 87 som har rullet et stykke som fortsatt har de fleste deler fra 87. Bensinpumpe, hjullager, støtdemperne, forgasseren, kjølesystem, servopumpe og dynamo er aldri blitt gjort noe med. Er det lenge før disse delene ryker? Motoren er også urørt, bortsett fra ventiltetningene, men denne funker fint! Støtdemperne er fortsatt i god stand, men er ikke dette en lang kjørelengde for de? bilen har i sine yngre dager også blitt brukt til å trekke tunge båter osv! Bilen har ikke vært på service de siste 8 åra, alt som har vært gjort er å bytte olje/filter (Opptil 2-3 år mellom hver gang på det lengste). Børstene på dynamoen er vel nedslitt snart? Hvor mye koster det å fixe den? Det eneste som har vært reparert på denne bilen siden den trillet ut fra fabrikken er ventiler, drivakselmansjetter, eksosanlegg(nylig), clutch(nylig), bremser, en gummiforing bak. Litt rust i hjulbuen bak(sveisa) + viftereim,servoreim og oljetrykksbryter. Må si jeg er meget fornøyd med kjerra kvalitetsmessig, men det er vel ikke lenge før noe ryker med denne kjørelengden og med tanke på svært få servicer..? ble mye det her!  
Bil: Mitsubishi Galant 2.0   Modell: 1987   Km stand:  279500

Hilsen
  Per Borten


Svar:
En veldig heldig kunde som er meget godt fornøyd med sitt bilmerke er det ikke mange av og det er gledelig at du sier ifra. Du kan tro hvor mange ganger jeg har hørt at en kunde som ikke har rørt en skrue på mange år før han kommer til et verksted og kommer ut fra verkstedet med en stooor rekning som han ikke forstår noen ting av. Noen biler bare går og går og viser med dette at en bil kan gå veldig langt uten å gjøre så mye med den. Men det er jo noen som absolutt skal ta rotta på bilen sin, men det virker ikke som om du er sånn. Om det er lenge før noe ryker spør du? Det er umulig å si noe om, for når en motor som er kjørt 1000 km kan gå istykker så kan alt skje. Du er heldig, men støtdemper burde du kanskje skifte på grunn av sikkerhet og Det å fikse en dynamo er gammeldags, du får en bytte dynamo for mindre en det koster å reparere den. Lykke til videre med bilen. Takk for spørsmålet og velkommen igjen.

Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.