2 er på bremser og CO% ??

Jeg har fått en 2`er på bremseskivene fremme, de påstår det er over 25% rust på hver av skivene. De ble skiftet for 2 år siden, skal det gå ann å få farlig rust etter bare 2 år. Problemet er at de ikke er så lett å skifte skivene utene å ødelegge det ytre hjullageret da det er presset inn i skivene, for meg så ser det ut som overflaterust. En annen ting er forgasseren, når motoren er kald så går den veldig ujevnt, men når den blir varm går det seg til og den blir normal, CO`en ble målt altfor høyt kan dette ha en sammenheng, hva kan i såfall være galt. Hva skjer om ikke automatchoken fungerer som den skal, og hva kan jeg evt. gjøre selv?


Svar:
Dersom det bare er overflate rust så prøv om du får pusset det av eller få noen til å dreie vekk rustet i en egnet dreiebenk for bremseskiver. Om det er skikkelig rust så må nok skivene skiftes sammen med nye klosser uansett hvor vanskelig det er. Feilen kan være at en av calipperne er fastrustet og at det er derfor rustet har kommet, da må jo også calipperen skiftes. Co% bør justeres med en firegassmåler på et egnet bilverksted. Dersom automatchoken ikke fungerer så kan dette være årsaken til den høye Co%. Men det må være fordi den choken i såfall ikke går av ved varm motor. Hilsen Bilinform.

 Klikk her for å spør bilmekanikeren

Legg til kommentar

Sikkerhetskode
Vis ny kode

Populært

Omregistreringsavgift

Omregistreringsavgift

Alt om Trimming

Bilinform.no bruker cookies til statistikk, gjenkjenning mm.